|
|
|
|---|---|
| det "brummar" i hogtalarna efter ett tag da stereon har blivit varm. vad ar det for fel, gar det att laga, ar det dyrt, eller ar det lika bra att kopa ny stereo. jag har en clarion fran 97 med fjarrkontroll. tacksam for svar | |
|
Hmm har du jordfel borde det brumma eller vina hela tiden. Hade det funnits potentiometrar i apparaten kunde det varit dem men nu vet jag inte....... Hoppas det finns någon kunnig med erfarenhet här inne som kan ge dig ett bättre svar! |
|
| det ar inte jordfel eftersom det bara later efter ett tag da den blivit varm, man branner sig pa baksidan | |
|
om den blir så varm att du bränner dig, låter det som kortslutning nånstans. Har du inte kabeln säkrad? I annat fall kan det nog tom börja brinna. Det brukar sällan löna sig att repa en så pass gammal stereo, så där har du chans på en bra julklapp åt dig själv ;-) Fast jag ser ju att du redan "fått" en 745i, rackans! ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det är slutstegen i stereon är felaktiga och drar ström när de blir varma. Kan yttra sig som brumljud bl.a, även självsvängning med ohörbart höga toner förekommer, kan lätt blåsa högtalarna. Jag skulle inte använda stereon förrän den är reparerad. FP |
|
| far val kopa ny da.....tills dess far jag lyssna pa musik i 745an, :o) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.