|
|
|
|---|---|
P__A__T__R__I__K__ |
Tjipp !! har lite knas med bilen =( en spole knasar och jag vet inte hur jag ska få reda på vilken spole det är??? jag är 95% säker på att det är en spole.... ha bytt stift mm... bara spolarna kvar.... någon som veet hur man kan mäta eller få reda på detta..??? Mvh // kille med lite små panik....... |
| Dum fråga kanske, men menar du en spole i styrenheten? | |
P__A__T__R__I__K__ |
Nepp jag är kanske knäpp...??? men jag vet inte hur jag ska kolla??? |
|
Kan du inte vara lite mer saklig i dina inlägg? Alla fixar nog inte dina slang uttryck... Större chans o få hjälp om alla förstår va du menar... Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Antar att Patrik menar tändspolarna. Enda sättet jag vet är att köpa ny och testa ´byta. Kan vara fler än en spole som gett upp. ______________________________ Länk |
|
|
Som jag skrivit ett par gånger innan hade jag en 325iE36 som gjorde avgasknallar etc.... hade inne den på BMW för diagnos och de hittade inget fel. Verkstadsnissen såg däremot en liten gnista vid en tändspole så vi trodde den var kass. Jag skaffade en ny och åkte hem och bytte. Ingen skillnad, nu hade överslaget flyttat på sig till en annan spole så jag skaffade en ny. Bytte den andra och nu var det överslag vid 2 andra spolar, efter att jag bytt dessa 2 också så spann motorn som en katt....... Är alltså inte så jättelätt att säga att tändspole nr 3 är trasig och behöver bytas ut, sen går bilen bra. Mvh Patrik |
|
P__A__T__R__I__K__ |
ok... jag får be om ursäkt för min dåliga slang.. ska tänka på det... *skäms* någon som vet hur mycket en tänspole kostar till en 3,0 S20 motorn... det är till en GT |
|
Här är en som vill sälja 6st tändspolar till en M3 för 2000kr, han påstår att de kostar 800kr/st. Länk Mvh |
|
P__A__T__R__I__K__ |
Jepp dom kostar 825:- SUPER TACK =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.