|
|
|
|---|---|
|
BMWs pressbil (M3) är till salu nu till ett helt OK pris. Bilen är testad både i AMS och Teknikens Värld. Jag undrar bara, bilen lär ju vara stenhårt körd, kan man köpa en pressbil? Jag har inte tittat på den men undrar om någon har erfarenhet av att köpa en garanterat hårdkörd bil? Titta på annonsen: Länk //Andreas | |
|
BMW = kvalitet! Jag tror inte att du behöver oroa dig. Skulle du mot alla odds få något problem kan du nog vänta dig goodwillreparationer av BMW. =) roadZter |
|
Gemini__ |
jag kan såklart bara tala för mig själv, men skulle en demo/pressbil dyka upp skulle jag akta mig noga. Visst fin kvalité rakt igenom, så det behöver inte vara ett bottennapp. Men bara blotta tanken på att bilen har varit i händerna på folk, som inte bryr sig ett dugg(?) om kärran, bådar inte gott. Mvh: Thomas |
|
För 450 pix e denna roligare. Länk |
|
sebbe_bmw |
Den har man ju sett hur dom kört skiten ut på Tv... Mr Sundfelt gasade en hel del med den om jag minns rätt=) Har inte motorn bytts på de? Tyckte ngn viskade det till mig! Sebbe |
|
Bara tanken att R. Collin kan ha rattat den bilen gör att jag avstår! ;oDDD Mvh |
|
|
Hade ALDRIG köpt en demobil/pressbil av samma anledning som Thomas: Pressen SKA ju testa bilen hårt och låta den visa vad den tål, annars ger de ju inte konsumenterna en rättvis bild. Således är den hårt körd. Säkerligen är en hel del slitdelar utbytta men jag skulle ändå inte köpa.. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Hum, ett inte helt lätt beslut. Å ena sidan har nog biltestarna pressat på allt vad de kan, å andra sidan har nog de flesta andra som köper ny M3:a gjort precis samma sak. Dock, jag skulle nog avstå, pga att den med stor sannolikhet inte är ett dugg inkörd. De blir väl pressbilar så fort de levereras, det brukar ju stå något i stil med "åså går den ju som en permobil med parkeringsbroms jämfört med konkurrenten, men det beror säkert på att den inte har rullat mer än 50 mil". Massor av människor har ju provkört den, men det är nog inte en enda som har brytt sig speciellt mycket om den. Inte i närheten av vad de flesta som köper en sådan bil privat skulle göra iaf. Sedan skulle jag förmodligen också känna mig lite avslagen när jag läser om hur min nyinköpta 450.000-kronorsbil tokplågas på någon bana. Bara min åsikt..... "let the Best Machine Win!" |
|
|
Jag hade nog avstått. Den bilen har fått bekänna färg vill jag lova. Om bilarna som körs av egna pedantiska ägare, går sönder (MOTOR BAKAXEL) så kan man ju bara drömma om hur mycket strul man kan få med en bil som körts av press mm. M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
| Kände igen reg.skylten,jag har bytt maskin på den efter den gick som pressbil.M.a.o borde maskin vara bra. | |
|
Är motorn bytt så är det ju bra. Kolla igenom den ordentligt. Vad jag kan förstå så är det inte BMW solna som säljer den utan någon annan privat säljare. Undrar vad han fick loss den för från BMW? |
|
rocketboy |
Min fars gubbe köpte sin M roadster som varit demo bil, har aldrig varit några problem med den bilen. Om ni har en gammal tidning där dom testar dor-311 så vet ni att den bilen har fått bekänna färg både som test bil och ivåran ägo utan att någonsin klappat ihopp. |
|
Tack för alla svar. Det verkar som ni är inne på samma spår som jag hade i huvudet nämligen att en massa olika personer kört skiten ur bilen utan att ha brytt sig det minsta om den. Jag läste AMS test av den aktuella bilen, där stod en hel del om missljud i bakaxeln. Att motorn var bytt är en positiv överaskning, undrar om bakaxeln är åtgärdad ocskå? Kanske vet Mikey något om det? //Andreas |
|
|
skulle heller inte köpa den,kan vara mycket döljt på den fast den ser fin ut på utsidan...alla testare har ju kört skiten ur den!! finns ändra privat ägda 01:or som du kan få för typ samma pris |
|
| Jag har tyvärr varit med vid provkörningen av den bilen och den låter INTE bra :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.