AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
983

Byta blinkersglas fram

holmis54
Är det svårt?
Går det att byta bara glaset eller måste man byta hela insatsen?
Tacksam för så mycket info som möjligt.
Tror du måste byta hela blinkersen, dom sitter bara med en plastsprint som man trycker åt sidan uppifrån med en lång skruvmejsel. Men vill man så går det att bara dra.... på egen risk dock.

Mvh
Patrik 325i -92
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Du måste byta hela insattsen, men det är mycket enkelt.
Ta en ficklampa och lys mellan blinkersen så ser du att du bara kommer att behöva en lång lite kraftigare skruvmejsel eller dyliknande.
Det sitter bara som ett snäppfäste.
Tryck blinkersen bakåt och bryt på läppen så hakar den ur, sen tar du naglarna/fingrarna på utansidan bak på blinkersen och drar ut den frammåt.

MVH

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
holmis54
Varför jag frågor är därför att Biltema (ska inte köpa men nyfiken) säljer endast blinkersglas till E36:an. Tycker det verkar konstigt att dom säljer det om man vara "våldsam" för att byta det.
Någon som har nån annan ide?
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Jag har biltemas vita blinkers, man behöver inte vara det minsta våldsam vid bytet, bara använd en skruvmejsel som nämnts i tidigare inlägg och tryck på plasthaken som håller insatsen....
da
31
danne n
316,-93
har själv Biltema vita framblinkers för tillfället. Det är riktigt att det är hela insatsen (+ ny lamphållare för gul glödlampa) trots att katalogen bara anger blinkersglas.
Biltemas blinkersglas är täta om det regnar ute vilket vissa andra pirat blinkers inte är.

Enda nackdelen jag ser med dessa blinkersglas är att lamphållaren är orange vilket gör att den "lyser igenom" det vita glaset ordentligt. Men detta går ju lätt att åtgärda med lite silverfärg på lamphållaren.
Im
22
Imre
M3 Coupe -94 Daytona Violett
Säljer biltema vita blinkers till coupe eller är det bara sedan?
da
31
danne n
316,-93
Enligt en BMW-handlare jag pratat med så skall det vara samma glas på coupe och sedan. Du kan ju alltid ringa BMW och kolla då jag ej vet om detta stämmer.

Har du nära till en Biltema butik kan du ja alltid köpa en omgång och prova. Skulle blinkersarna inte passa är det bara att packa ner dem i kartongerna igen, ta med kvittot och lämna tillbaka dem.
Det är _inte_ samma glas på coupe och sedan på E36
warbus
Håller med Joakim!!
Det är inte samma glas till sedan och coupe!!
Sedan och Touring har samma medans coupe och cab har samma!!

Lars H
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.