AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
401

motorproblem...motor vil ikke gå skikkelig..

ac
5
acidd
320i -86
har skiftet motor i min 323 -84 til 320 -86 pga. at den gamle takket for seg. brukte 323 innsprøytning, og omsider startet motoren. men den går veldig ujevnt, de 2 første sekund går den bra, men så "dabber" motoren av. har stilt på tenning, skiftet lm-måler og bensinpumperelè. men ingenting hjalp. noen som kan hjelpe???
hmmmm, det låter som om du skulle ha FÖR stora spridare. Du surar helt enkelt ner den. har du kollat alla anslutningar?, dte kan hända att du har glömt någon vakuumslang eller nåt sånt också. Jag kan vara lite osäker nu men det kan vara skillnad på insprutningarna att det är två olika typer men samma fabr. k-jetronic o l-jetronic fanns det på de äldre motorerna, rätta mig om jag har fel....

///M-power for the folks!!!
ac
5
acidd
320i -86
brukte jo innsprøytninga til 323 på 320 da. men det skulle vel ikke vere så stor forskjell? begge er l-jetronic, men 320`en hadde en nyere type innsprøytning som ikke kunne brukes på 323`en pga. andre komponenter
ac
5
acidd
320i -86
er forresten litt usikker på hvor alle vakuumslangene skal, men motor skal vel ikke "dø" bort av den grunn?
nej, det är ju klart men jag har för mig att det var l-jet på din 320-motor och k-jet på 323-motorn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.