AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.280

BMW i biljakter på film!

Sida 4 av 5
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Kollade på Double Jeopardy idag och där figurerade en röd Z3-cab ett par sekunder och för några dagar sedan kollade jag på en film som heter Roadkill och även där så figurerade en Z3-cab men i M-version denna gång.

mvh
Larsa
Kanske missade den på listan, men i en av de senare Beck-filmerna, tror det kan vara "hämndens pris" rullar det väl en e38 ?
Pa
23
Pastorn
740IA -93
Robert De Niro rattar en 8-serie i the Score om jag inte minns fel.

/Pastorn
pe
65
peach
X5 40d -11
540iA Touring - 1999/11
Det var ett tag sen tråden vart uppe men jag kom på några jag kan bidra med :)

ännu en av cannon ball run filmerna
John Candy och nån brud åker runt i en e32 750 champangefärgad
Häromdagen låg jag och slöade på soffan, där var det en precis likadan. Någon av Hulken filmerna, troligtvis den sista för han dog i slutet.
Sista jag kom på var en film med Kevin Kline och Danny Glover, finns en smått överstylad silverfärgad e28 med där full av elaka gangsters

Såg Snatch i helgen. Där finns det en skön rosametalic E21 och en oförglömlig kommentar: "Do you think that someone would rob three black guys in skimasks holding gun replicas and sitting in a car that is worth less then the shirts on their backs?"

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Senast igår kväll fanns det med en Alpina B12 E38 i filmen "Dykarna"(?)..
Mr
236
Mr.C
530iA M-Paket 02
Såg "The Transporter" på bio i helgen, där blåste dom runt med en 6-petad 735:a 99:a!!
Cool film i övrigt, lite Hong-Kong rulle.
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Satt och slökollade på tv i helgen då jag av en händelse rammlade förbi en fransk film, vad den hette vet jag inte men Gerard Depardieu(stavning?) sladdar omkring i en vit e38 av något slag.

mvh
Larsa
Ac
143
Acer
520i -89
Har en del filmer där dom åker bara med bmw, e ni intresserade så hör av er så kan jag skicka över dom,

La
469
Larsa10
518i -81 E12
Kollade på en ganska ny film som heter The Mothman Prophesies(stavning?) med bla Richard Gere. Hans fru i filmen rattar omkring i en äldre 5-serie, E28 tror jag.

/Larsa
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Såg The Fast & The furious i går....ball film, men lite märkligt att inte en enda av alla 100 tals bilar i filmen är en BMW!!
Bara Hondor, Nissan etc....märkligt!
Apo
ni kan se en 5-serie i danska komedin "polle fiction" som går på ticket kanalerna just nu för er som har viasat's utbud.. kommer även gå på tv1000 inom kort.. sjukare film får man leta efter..
mosse: jag ska tala om för dig varför inte BMW fanns i denna film. Det hör till kulturen i dessa kretsar i USA. Där anser BMW och Mercedes vara fel bil att trimma. Det är ungefär som att trimma en Cadillac de Ville med 300 extra hästar..varför? Märkte du vad det var för motorer som satt i bilarna? Dem nämde massor med modellkoder. Det brukar nämligen sitta Cart motorer i Street racers i USA. Och dessa kommer då från dem enda tillverkarna på Cart circusen dvs : Toyota, Honda och Ford. Hade Beemer haft en Bil i Cart eller i Indy så hade dem velat trimma BMW....

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
de
23
degfis
635 CSi -85
Kan bara tilläga att jag såg The Transporter häromdan, riktigt grymm film med en riktigt kool biljakt i, men det är ingen bil film om man säger så,. är väl bara den jakten i trailern som e bra ur bil synpunkt,. i övrigt så e den ruggers..

Kör aldrig den saab som ryker,..
ma
33
majo
318i -02
Ice Cube kör en svart E36 coupe i Friday After Next, rätt kul film om man gillar den sortens humor.

Dessutom måste jag hålla med föregånende talare om The Transporter.. rekommenderas :)

______
Martin
gangsta_toth
I en film (Kommer inte ihåg vad den heter) med Nicole Kidman och George Clooney rattar dom runt i nån merca i Moskva, medan dom bli jagade av flera E28:or. En riktigt cool scen..
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Såg här om veckan en Tysk actionfilm som var en enda lång biljakt där en gammal Merca S-klass (80-nånting) och en E46 sedan hade huvudrollerna.

Filmens handling gick ut på att Mercedesen gick sönder så att gasen hängde sig. Bilen accelererade upp i 170 på autobahn och kunde inte stanna. I bilen fanns bland annat ett spädbarn. E46an framfördes av en tuff tysk trafikpolis som följde bilen. Orkar inte berätta resten....

Handlingen var fruktansvärt dålig, men filmen var ändå mycket underhållande! Extra plus för E46ans medverkan (även omd en förhandlades till en E36 när den skulle hoppa över en klaffbro).

Klart sevärd :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
hu
62
hudson
530iM -01
325i cab -86
nofx, den såg jag...stackars e46an blev av med både dörrar o spoiler, den gick sönder bra i hoppet men sen lagade den sig lite o kunde åka vidare (ungefär som den gula porschen i commando)
Su
213
Sune
E60 535d -05
I STRUL med Björn Skifs, finns det en e-32:a med någonstans på slutet efter att de hade backat på "skurkarnas" mercedes med en ambulans........

Sune
En kort reflektion

I princip alla som kör Volvo-bilar i amerikanska filmer råkar ut för en familje-tragedi, så jag vet inte om produktplaceringen är så lyckad från Volvos sida...

I The Tranpsorter kör den franska kommissarien en riktigt skabbig Saab 900. Blev lite lätt nostalgisk när huvudrollsinnehavaren tar fart ner för en backe, för att kunna göra en tvärnit utanför ett apotek.

Som tur är, har man lämnat Saab-eran bakom sig. Det är bara att konstatera, BMW = kvalitet.

/mr B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.