|
|
|
|---|---|
|
Har planer igen att inskaffa en M3. Troligen 286hk. Nu till den "vanliga" frågan. Hur mycket mer kostar en M3a att äga om man jämför med 325an? Riktar mig till er som bytat upp er eftersom att ni borde kunna svara bäst på denna frågan. MVH Daniel ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" | |
|
Tjena Daniel, jag bytte upp mig ifrån en 325 ci-92, till en m3 -93, Tycker inte att skillnaden på ägandet blev så stor, visseligen åker jag max 1000mil per sommar, de mesta milen mellan olika träffar, så det är väl inte så mkt som slits. Köper man slitdelar typ broms, koppling etc ifrån tex bildelsimporten så blir skillnaden inte många hundralappar. Men det är väl vissa grejor som skiljer drastiskt, tex en vattenpump kostar på bmw till en m3 ca 2000kr, kostar väl bara hälften till en 325, men man får väl ta det då om man ska ha en M-bil. Försäkringen var för min del ungefär dubbelt så dyr på m3an, betalade 2400 helf/halvår på 325, samma för m3 blev 5000:-, men på farsan så är det inte mer än 2000:- i halvåret. Om man sedan inte kan skruva själv o måste lämna in för allt + servicarna, då blir det dyrt. seastream |
|
|
seastream: Tack för ditt svar. Du tycker själv att skillnaden på körglädjen e värda de extra pengar som en m3a kostar? ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Fler måste väl ha bytat upp sig?? eller!?!?"?? ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Jag kan säga att det blir DYRARE. Men försäkring beror ju på vart man bor. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA(DUMPAD) Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT SÅLD--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.