|
|
|
|---|---|
|
Hej Förra veckan köpte jag en BMW 325 av 1988 års modell. Jag hann inte ens köra hem bilen förrän den började hacka och bluddra lite smått. Jag fick stopp inte mindre än åtta gånger enbart på vägen hem efter bilköpet! Vid högre hastigheter går den hyfsat, om man inte rör gasen dvs, för då börjar den hacka. Det bör tilläggas att det VRÄKTE ner regn och snö hela vägen hem. Jag provade att ta i sär fördelaren och torkade den. Då kändes det genast lite bättre. Men, lyckad varade endast en liten stund. Nu startar den knappt, och när den väl gör det går tomgången upp till 2500 och ner igen hela tiden. Även när man kör och frikopplar stannar varven på 2500. All hjälp välkomnas! | |
|
Börja byt tänd delar, rotor, fördelarlock, stift, tändkablage. De har du igen i längden även om de inte löser problemet. Går väl på några hundralappar på mekonomen. Kände du inte detta vid provkörning? Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
Tim_318i |
Kolla så att inga slangar läcker och kolla också bensinpumpen. det är vad jag kan tänka mig för min 318 har gjort lika dant. // Tim |
| Kan inget om e30 men det låter som det skulle kunna vara gummibälgen innan spjällhuset. Tjuvluft altså. | |
|
om det var fuktigt i fördelaren så är det ett tips att kolla så att det inte är fukt i någon av tändhattarna eller dylikt... /Henke BMW CS #5075 |
|
ant |
jag måste bara få fråga om du inte märkte av dessa fel vid provkörning innan köp? uppstod alla dessa fel efter provkörning, på vägen hem från köpet? ============================= Länk |
Boki |
kolla oxå påfylnings rör kan vara rostig |
|
Självklart fanns dessa fel inte när jag provkörde! Jag hann köra cirkus tjugo mil innan detta började. All plast i hjulhusen är borttaget av någon anledning, kan detta vara en bidragande orsak till att det eventuellt kommer in fukt? |
|
|
nja ena plastinnerskärmen är borta på min BMW men det resulterar bara till att all skit far in i dörren.. vilket i sin tur rostar sönder , har bilen hos en polare nu som håller på fixa det , för jag har nämligen inga fästen kvar för att fästa skärmen... operation: Svetsning ! _____________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.