AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.019

Högsta BMW priser i Sverige.

Sida 3 av 4
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Såg en import på blocket. 325 tds för 115 000 kr! och den hade gåt 21 000 mil!!!

Mvh Mohsen
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
tror det var en 93:a!

Mvh Mohsen
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
WilleW: Sorry, 120k vart det visst. Inte lika saftigt men när det fanns en 328 -95 som såg fin ut för 105 så är även det ganska dyrt :o)
Ja, jag håller definitivt med, skulle valt en 328 vilken dag som helst över en 325, speciellt när de är billigare :)

/Wille
Länk
Vad tycks om denna godbit då??

Länk

Förutom en smaklös inredning så är ju priset rätt häftigt...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
GM,

Inredningen och lacken är ju TOKLÄCKRA! Men priset är helt ute och cyklar!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
nofx16, din violett-fetichist ;)

__
Länk
Jag tyckte också att färgen/inredningen var snygg! Det tyckte nog handlaren också, eftersom han satt det priset :)
kalle: varit nere på Möllevången idag och handlat röka eller?? *S*

Fast violett!?!? på bilden ser den mera vinröd ut ( kan vara jag som är färgbilnd..)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Går ju enligt devisen Violett - SÅ rätt! ;-)

Jag tycker också att den ser vinröd ut, förutom på denna bild: Länk

Och nej GM, inget röka. Håller mig till berusningsmedel i flytande form, även om dessa gärna intas i närheten av Möllevången :)))

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
jaja Kalle det är du som ligger där under filtarna vid bussstationen med T-röd flaskan!!
Jag lyfter den här tråden lite...

Med en rykande färsk sydsvenska dagbladet imorse skummade jag igenom bilannonserna i skåne. Visst har priserna på BMW marknadsanpassats rejält, ffa hos de auktoriserade i skånrregionen.
Mårtenssons,som det diskuteras om i tråden,har numera priser som ligger klart under hos de auktoriserade som fortfarande ligger högst (Förenade bil, Theanders) men så brukar det vara.

Men två riktigt roliga objekt dök upp, fortfarande finns det alltså tillfällen till skratt på en söndagsmorgon :-)

1)E39 523i sedan -98 med klima, sv-såld. "Reapris" 149.900 (nedsatt från 169.900!!!) hos en Mazda handlare i Malmö.

2)E39 520 Touring -98 med klima. Pris 149.900 hos en Hyundai handlare i svedala.

Som jämförelse går det att få tag på 523/528 touring med skinn, steptronic på BMW i tyskland för runt 120-130kkr idag.
Då borde väl ovanstående knappast betinga ett värde på mer än knappt hundringen här hemma? Inte ens rostskyddsgaranti får man med längre.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
David Carlsson, aukt. Nissan handlare i Norrköping, har oxå saftiga priser. Kolla på bytbil.se
//Marin
Undrar om många av de saftiga priserna beror på sk hyllvärmare som stått i flera år hos handlarna. Därför försöker de in i det sista att pressa ut så mycket som möjligt. Fast de kommer aldrig runt att lokalhyra inte är billigt, ffa inte i storstäderna!

523 sedanen hos Scanauto i Malmö jag länkade till har stått där i ungefär 2 år vad jag förstått!

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ja, endel handlare verkar vara mycket uthålliga när det gäller hyllvärmarna. Räntorna är låga nu så det är väl därför.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Länk

Den här har dom haft i 15 månader. Den senaset månaden sänkte dom priset med 25' men jag vet i faan om dom kan sälja den ändå.

//Marin
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Frågan är ju om priserna stämmer när man väl ska köpa bilarna, en polare till mig kollade på den saab 900t -88 för ett antal år sedan.
Den stod hos en volvohandelare och hade stått där i 5-8år (kommer inte ihåg) priset va iallafall skyhöga 39k. Han köppte bilen för 7 eller om det var 8k. Så där gick det pruta rejält iallfall.
Många handlare som har höga priser på beg-bilarna bjuder istället bra på inbytesbilarna. Så det blir inte så värst dyrt för köparen ändå. Men handlaren lyckas iaf hålla uppe priserna.

Mvh.
852
Sörpan
325xi -02
Jag har upplevt tvärtom, hålvdåligt för inbytesbilen, däremot gick det att pruta på bilen som skulle köpas.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
852
Sörpan
325xi -02
Halvdåligt heter det!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.