|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Dom är så roliga dom där handlarna. Nästan gulliga! Man kan tro att dom har varit djupfrysta 5 år. Mr C |
|
chrille70 |
Englunds bil, BMW-handlaren i Luleå! Vad sägs t ex om en 740iA -98 för 375 000:-? Eller varför inte en M5 -00 för 499 000? Gärna, men knappast till de priserna! |
Conny Sonnysson |
Angående dyra BMW, kolla denna: Länk |
|
100 laxar för mycket! :) Mvh Mohsen |
|
| 499 för en M5a kanske inte är orimligt vid rätt skick, utrustning, mil osv. Men 375 för en 740 -98 kanske var lite saftigt :) | |
|
Ligger inte problemet lite i norrland som det även gjorde i södra sverige innan privatimporten av BMW blev stor att man vant de som köper ny BMW vid orimligt höga inbyten...? /Simon |
|
chrille70 |
simon_en: Menar du att vi ligger lite efter i utvecklingen här i norrland, eller...? Andelen privatimporterade BMW är nog minst lika stor här uppe som i södra Sverige. :) |
chrille70 |
Herre min skapare vilket pris!, Conny Sonnyson. Vilken dåre ställer upp på ett sånt pris!!?? =) |
| Dom säljer säkert sina bilar, 20 mil till närmaste bmw handlare. Majortiteten av folk som är 50+ kollar inte direkt på nätet efter bilar. Det blir värre för dom när denna generationen blir för gammal för att köra bil :) | |
chrille70 |
Jag tror att de generellt högre priserna i norrland har att göra med att konkurrensen mellan bilfirmorna och framförallt utbudet är mindre än i södra Sverige. Detta gäller inte minst exklusiva bilar, som i regel bara står hos märkeshandlarna i Umeå, Luleå och Sundsvall. |
|
Chrille, kan ha fel, mer en hypotes. Intressant att det finns lika mycket privatimport i Norrland som här i Södra Sverige, bor utanför Lkpg själv, 37 mil från Helsingborg....resan hem för en norrlänning långt norrut från tyskland har ju bara börjat när jag är hemma...men men, mycket går nog på biltransporter med iofs. /Simon |
|
| Plus att det har gått några år sedan importen hade sina glansdagar så många importbilar är nog köpa inom sverige och letat sig vidare norrut. | |
chrille70 |
Jag skulle tro att nära på hälften av de BMW som rullar i Sverige är privatimporterade, ett hypotetisk gissning. Den relativt stora tillförseln av importbilar pressar givetvis priserna på den svenska maknaden, men det verkar även finnas entendens till att de ökar värdet på svensksålda exemplar. Detta gäller främst exklusiva modeller som t ex M5, som endast "svensksålts" i mycket liten omfattning men importerats flitigt. Angående importbilar i Norrland. Det finns massor av småhandlare här som sysslar med bilimport och tar hem lass efter lass med "EU-bilar": importerade BMW, Audi och Mercedes. Dock har jag aldrig förstått att folk törs köpa bilar av såna handlare, det fullkomligen stinker skumraskaffärer om dem och man hör många som blir lurade på både krock-bilar och mtar-fusk mm... |
| Chrille är det verkligen din uppfattning att en svensksåld M5 verkligen betingar ett så pass mycket högre värde än en tysksåld? Förutsatt att båda är i samma skick med samma dokumentation? Jag en känsla av dom tiderna är förbi och att den högre summan man kan tänkas få ut är försummbar? | |
|
Mårtenssonsbil i hörby kan man faktiskt göra bra affärer med.. Bytte in min gamla 735:a där.. Killen satt på kontoret och tittade ut genom fönstret.. - Mmm.. Den ser fin ut.. du får 69 000:- i inbyte för den.. Bilen var krocklagad, hål i avgassystemet, slut däck, framruta var väldigt sprucken, spoler + lister bak smälta på grund av hålet i avgassystemet (kostar 5000:- utan lack), ABS och ASC ur funktion, lacken var repad, m.m Det var alltså en 91:a (import 95) som rullat 23000 mil (+ ev fiffel) /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
chrille70 |
Acey: Det begärs ofta högre priser på svensksålda BMW än på importerade, det är min uppfattning. Kanske därför som många väljer att importera. Även jag har svårt att se nån riktig logik i detta. De svenska handlarna borde följa med importörerna i priskriget. Am man ser till de svenska BMW-handlarna försöker de väl desperat hålla andrahandsvärdet uppe på BMW-bilarna genom att begära mer, antar jag. M5:an på Englunds tror jag är en aning övervärderad och jag skulle inte bli häpen om den blir kvar där ett tag, ett långt tag... :) BMW735IA: Då vet man att man inte ska KÖPA bil på Mårtenssons då de verkar ta in vad som helst utan att blinka... ;) |
|
hmm, jag blev bjuden 29 för min 750, ville ev byta mot en halvskabbig 535a de (Mårtensson) hade som de ville ha 49 för.. samma årsmodell och så, men inte någon nämnvärd el.. Samtidigt hade den en blå 750a, ett år nyare än min på gården 79000:- Behöver jag säga att jag inte bytade? -------- My hopes are not always realized, but I always hope. |
|
| Mårtensons går att söka på för den som vill läsa mer .... jag vet ju vad jag tycker om dom iaf... | |
| Angående roliga priser finns det nu en 325 -94 för 140 på börsen :) | |
|
acey: Vart då? Jag letade men hittade ingen förutom en cab i den prisklassen. Fanns ju iofs en 325ic -94 för 120' kr, gaaanska mycket pengar det med... /Wille Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.