AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.017

Högsta BMW priser i Sverige.

Sida 1 av 4
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Utan konkurrens; Peter Rudvi bil.
Auk. BMW handlare.
Kolla dennes priser på www.bytbil.com
Han kan nog inte sälja många bilar.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Jo, han hade lite höga priser. Kanske ger han mer i inbyte, men det tvivlar jag på.

Speciellt denna bil, var lite väl dyr:

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
Slår han Lars Levin i Värnamo?

Länk

När jag kollade i våras kostade den 189'!!!!

Brukar ta en lov dit när jag är hos svärmor och svärfar...en samling på uppskattningsvis 150-200 begbilar från slutet av 80talet. T ex Volvo 740 86:a för 47000 och liknande...kommer inte ihåg dem alla, men många står kvar när man kommer ett halvår senare... någon som vet mer om detta fenomen?? Varför säljer han inte ut alla dessa bilar???

Simon
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Autowåx i Karlstad är banne mig inte sämre de. De begär 219.000 kronor för en 325i -95, på tok för mycket.

//Schnitzer
Schnitzer: Nja, inte 219 de har väl sänkt till knappt 180, den har ju bara gått 5000 mil men ändå, rätt dyr ja. Men den kan man nog skambjuda på den har väl stått där i evigheter, minst ett år iaf.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Om ni menar den gröna coupén så har den stått där bra mycket längre än 1år, skulle tippa på 3år
Är det någon som vet varför Lars Levin i Värnamo har denna enorma bilsamling av sena 80talare och en och annan tidig 90talare?

Simon
Annars skulle dem konka direkt!
Det funkar så att ibland kommer den ngn liten handlare och ge han ett bud på ett 20-tal bilar till ett bra pris. Och vips så försvinner det en hög. För inte så länge sedan hade dem auktion där. Och då försvann en del bilar faktiskt. Just nu är det inte lika packat. Men visst finns där bilar.

Även bilarna i hallen är duktigt övervärderade.
och..missade lite i början...anledningen att dem skulle konta direkt är att dem övervärderar bilarna i sina papper. Annars skulle det aldrig gå runt.
Ok,

då förstår jag, dock håller inte det ekonomiska resonemanget i längden att övervärdera sitt lager...det är faktiskt komiskt att gå runt och kolla priser där. Ska försöka hinna med en tur dit nästa gång jag är i Värnamo och kolla läget...som sagt konstigt tycker jag, all företagsamhet borde gå ut på att tjäna pengar och inte trixa med bokförda värden...

Undrar om 530 94:an är kvar 169' du milde!

/Simon
Grabbar, om ni har vägarna förbi Hörby så kolla Mårtenssons-Bil. Även där en hel del skrattretande priser. Vad sägs om Volvo 740 GLT -90 för....69' eller BMW 318 -89 för 45'. Dessa priser var där så sent som i maj detta år. Även en 325 cabbe -88 för 125'....visserligen endast 7000 mil men ändå. Undrar om dessa bilar står kvar?
Stoffe,

det låter som om Lars Levin får tävla med Mårtenssons bil då...:-) I att ha minst prisvärda bilar...:-). 740:n för 69' låter ju lockande...:-). Åker nästan aldrig till Skåne numera. Möjligen om man ska utomlands...:-) Trodde att priserna på beg bilar var mycket låga i Skåne pga närheten till Tyskland...dock har kanske inte alla fattat det...:-)

Simon
ja 530´n är kvar...iaf för ett par veckor sedan. Samma löjliga pris....verkar som dem inte fattar själva hur dyr den är!

Det står en del fina bilar där just nu faktiskt.
Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
530'n hos Levin står kvar, 169 tusen, sanslöst den är dessutom inte i originalskick..breda utbytesfälgar....sliten i skinnet osv..han har dessutom en 523-98 med 9000 mil som han begär 209 tusen för, en 98 med så många bucklor har jag inte sett innan, den saknade dessutom servicebok.
Levin ,nja jag e skeptisk....
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Norrköpings Biltrading AB är inte så billiga de heller; BMW M3 1996, import, 7900 mil, 229000:-

///Kjell

Igår hade Mårtenssons Bil en 525iA -92 utan AC för 129'...
Någon som är sugen?
snakeplisken
Det finns alltid någon id*ot som köper utan att kolla på priset. Så länge det finns id*oter så länge kan bilhandlaran gotta sig.
Stoffe,

ska du inte slå till...:-) Rena rama rean ju!!! Automat är ju bra eftersom det är mycket dyrare att fixa när det pajar med ju!!!

Simon
Ko
663
Koffe
320iC -93
Hur är det med de här handlarna, erbjuder de bra pengar om man säljer bilen till dem oxå? Jag menar, har man en 525iA -92 utan AC så kanske man kan kränga den till Mårtenssons för 115-120', lr va tror ni =)

Jag förstår inte att de går runt =)

//Koffe
De där 129' för 525:an borde man väl åtminstone kunna pruta ned till runt hundringen. Nej Simon, jag slår nog inte till den här gången, den saknar ju trots allt AC...

Tilläggas bör att Hörby i princip har en Bilia och Mårtenssons, möjligen några till mindre bilhandlare. Inga mindre importfirmor el dyl i omnejden. Priserna brukar annars vara rätt låga i skåne på begbilar pga kort avstånd till europa. Men Mårtensson har kanske inte hängt med i svängarna riktigt.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Mårtensons har alltid haft idiot priser, jag har aldrig fattat vem dom säljer sina bilar till..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.