|
|
|
|---|---|
| Var och besiktigade bilen idag. Jag fick en anmärkning på spindellederna. Min besiktningsman pratade med en kolega till honom, som tyckte att det inte var nått att bry sig i (obefintligt lite glapp). Men obbesiktning blev det i alla fall (skulle ha bytt även om det inte blev det.) Hur som helst ringde jag runt till lite olika verkstäder för att se vad det skulle kosta. Runt 2000:- skulle alla ha. Slutligen ringde jag till Jacobssons Bilaffär, som är den enda Aukt. service stället i Jönköping. Till min förvåning skulle de bara ha 1000:- Många här säger ju att man får vad man betalar för, så man får väll se... =)) | |
|
När det gäller reparationer så är ju byte spindelled svårfuskat. Man märker om det blir fel. Ta den som är billigast. Jag fick min bytt+ klossar runt om för 1992kr inkl moms. Funkade klockrent |
|
|
men du får säkert en hjul inställning på köpet när dom bytet spindellederna A.k.a Night'o Kid The driver ho race by night icq:137785585------------- - Team turbo addicts - på en stripp nära dig nästa år När ska BMW sparka ner audi fråm toppen och ta över superstage!!! |
|
| Jag bytte spindellederna för 1200:- på BMW Göteborg. | |
|
Tjenare. Jag betalade 500:- för arbetet och var det ca 300 kr för spindellenden på BMW i Avesta. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
stefannorr |
Jag betalade 495 kr på BMW Luleå |
|
Det skulle betyda att bmw-mekarna byter spindelled på ungefär en halvtimme. Helt ok! /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Svaret är enkelt BMW har rätt verktyg därför gör det att arbetstide är kortare samt att vissa av reservdelsprierna är billigare än på piratdelar |
|
Len |
Skillnaden kan ligga i att vissa (verkstäder) har ett speciellt anpassat verktyg så att de kan pressa ur och i spindelleden utan att ta loss något annat. Om leden bara kostar ca 200:- och ofta går att byta ut (dvs pressa ut) så handlar resten av kostnaden hur smart man väljer att göra jobbet. Att använda en spindelled av bra kvalitet är förstås självskrivet - det är om inte annat rena livförsäkringen... När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.