AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.385

Två dar kvar sen hämtar jag min M3à =)

Sida 1 av 3
zumpen
Efter ett tragist beslut från Nordea igår så höll jag på att ta livet av mig!!! jag har hittat en riktig pärla och den uppfyllde alla mina krav och ALLT kändes så rätt!! bara jag såg den backa ur garaget så blev jag kär!! efter att i tre dagar suttit och ringt till dom förra ägarna och service verkstäder mm mm så kändes det bara mer och mer rätt för varge samtal =) Men igår kom bomben!! Nordea beviljade inte mitt lån!! För mycke kredit säger dom! hmmm jag har med hyra och fasta avgifter ca 2300 kronor imånaden att betala och inga lån!! hmmm får ut 11.000 efter skatt så jag fattar inte.. men men jag bad dom dra åt helvete och så bytte jag bank nu på morgonen och nu sitter pengarna på kontot =))

Nån mer som inte fått kredit hos Nordea?

*längtar till på Lördag*
Grattis!! =)) Skönt att hitta en bil som man känner så för! Kan du berätta lite om bilen, färg utrustning m m? Är det den trimmade 3.0:an du skrev om tidigare?

Jens
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Blir inte mycket kvar för dig då.
Bankerna brukar inte neka om det inte finns skäl.
Men de kanske inte förstår att bilen blir din hobby, dvs andra utgifter blir inte så viktiga ex. krogen m.m.
Men 11000 -2300 -lånekostnad 2000? -försäkring 2000? -Bensin 2000? - Mat 1500? - telefon+ annat.
Blir inte många slantar kvar till underhåll och service. Den är ju inte gratis på en sån bil.
Men jag förstår dig. Passa på innan du har högre fasta avgifter.
zumpen
Ja det känns kanon!!!! Den är en svart metallic med svart skinn och fullutrustad med taklucka.. jag höll på att tappa hakan när jag kollade in i bilen då skinnet var så välbevarat och inte en enda liten tendens till sprickor och baksätet såg oandvänt ut.. inte en fläck nånstans innuti bilen hittade jag, det var den tre ekrade ratten som jag ville ha också =)) När han löft på huven så ramlade hakan av igen för att där fans inte en fläck och till och med kärlen för bomsvätska och spolarvätska var fortfarande krit vita!! dom brukar ju annars bli missfärgade. vi löft upp bilen i GDS hall och inte en antydning till rost.. aldrig vinterkörd, inte ens på avgassystenet fanns det en antydan till rost.. motorn har gått 9800 mil och lät skitfint! kunde inte provköra den ordenkligt då det snöade när jag var och kollade på den men växellåda och koppling kändes som nytt.. ägar historiken på bilen är lysande, 2 st äldre personer som haft den i 4 respektive 2.5 år, 1 ägare i tyskland. ja den kändes verkligen rätt!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Härligt att höra! Hoppas du förblir lika nöjd med bilen och att ekonomin löser sig!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
zumpen
2500 kr då är allt utan mat inräknat, bilen körs bara på sommaren dvs att man sparar pengar andra halvåret får att få köra då.. jag vet att det blir indragning på krogen men det är det fan värt!! jo det är ett intresse med stort I!!! =)) bytte lägenhet för att kunna köpa bilen!!!!
zumpen
Här är två bilder på bilen!

Länk

Länk
zumpen
fan dom länkarna funkade ju inte... =(
Är tyvärr inte medlem i Lunarstorm så jag ser inte bilderna, går det att lägga in dem någon annanstans?

Bilen låter som en pärla! Eftersom du inte kunde provköra ordentligt, kollade du t ex bromsar och annat som man brukar känna när man kör?

- "bytte lägenhet för att kunna köpa bilen"
Helt rätt inställning =)) Själv är man ju gift så det är kört med såna nödlösningar för att ha råd med drömbilen...

Jens
zumpen
Jag håller på att fixa bilder på ett annat ställe! ja för min del är det solklart val!! =)) en liten mysit etta nu för 1500 kr i mån och en M3 i garaget =)) kommer strax länkar som funkar!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Om den är avställd halva året så minskar ju försäkringskostnader och skatt, så lycka till!
Kanske du kan få den entusiastförsäkrad?
zumpen
Hoppas dom här funkar!! nån som känner igen bilen förresten? kommer från Uddervalla!

Länk

Länk
zumpen
Va trött jag blir!!!!! funkar inte dom heller!
Jodå, bara man klipper och klistrar in länken.

Jens
Ser väldigt fin ut på de bilderna!! Den "rätta" ratten och de rätta fälgarna! Bra smak! =)

Jens
Funkar inte! än om ja klipper o klistrar kan ja säga.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Zumpen: Rackarns var fin den verkar! Hoppas du blir kanonnöjd! Du är en sån person som förverkligar drömmar. Det är bra! En dag ska jag också kunna köpa mig en så fin bil hoppas jag!

Grattis!
zumpen
haha det gör den ja! =)) bra då.. jag tycker den är stilren och fin som den är orginal..=)
Klart den ska vara original! Den är så fin som den kan bli =) Uppmärksammade dock ett par detaljer som inte är original, de kromade inredningsdetaljerna (airbag-märket på ratten och ringarna runt elhiss-knapparna). Tycker det är helt ok ändå =))

Blir riktigt sugen på en M3 e36 själv...

Jens
zumpen
Vad har du för bil Jens?
Jodå.... det funkar skit bra om klipper och klistrar.... ser kanon fin ut... du kommer nog få en kul sommar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.