|
|
|
|---|---|
|
är det någon som har något förslag på vad jag kan göra med min 3,5 liters m30 motor för att få lite extra hingstar i den..... jag ska renovera den... så om det är något jag kan göra redan då...... jag vill inte ha turbo eller kompressor och jag vill absolut förstöra den eller att den rasar efter en månad......... //henrik | |
|
Här har diskuterats en del ang trimmning av m30 b34 och b35 snurran på sidan. Vad har du själv för funderingar och framförallt vad har du tänkt dig i rena pengar? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
jga kanske inte vill lägga ner hur mycket som helst..... jag kommer lägga ungefär 15000 på att renovera och några lappar till gör ingen större skilnad jag har 218hk nu, min gamla motor (som har rasat) hade jag 240 men vet ej vad som är gjort med den..... jag vill väll inte lägga för mycket pengar och så mycket mer häst behöver jag inte typ som innan, lite mer, jag behöver inte mer än 300hk men det skulle inte skada..... //henrik |
|
|
300hkr kommer att kosta en del. Ska du upp till dom hkr antalen så får du göra mer än bara byta kam och fila i toppen. Högkomp kolvar, kanske bättre vevstakar, ändarde kanaler i toppen, byta sprutet osv. Nästan bättre att stoppa i en s38 b36 direkt.Men kolla upp vad som är gjort med din gamla motor...är kammen ok? Hur är toppen? Är det gjort något på den? Jag menar du kan annvända dom trimdelarna som sitter på din gamla motor, om dom är ok! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
En sak som jag rekomenderar dig att göra, det är att riva bort ditt gamla sprut och plocka på ett modernare motronic....gärna från 85-87 eller ännu bättre från en 89 och nyare, billig lösning mot ett tillbehörs sprut. Funkar bättre och smatidigt lägre bränslekostnad än vad du har med ditt nuvarande styrsystem. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
jaghar en -87 eller en -88 motor på gång som jag tror jag ska köpa..... ger det några hästar då..... det är mest det jag är intresserad av............ //henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.