|
|
|
|---|---|
Grusse |
Det är så att jag beställt Porschebromsar till min M3 E30. Gjorde min beställning i sommras, och fick efter en månad hem prylarna. Då märker jag att det ena framoket är trasigt. Defekten var att en av keramik kolvarna har släppt från oket och ligger lös i kartongen. Börjar kolla om det bara är att trycka tillbaka den, men den sitter limmad på en annan kolv som sitter längre in. Så det blir reklamation efter ett antal samtal till Porsches tekniker som hävdar att jag gjort skadan själv trots att jag endast packat upp oket och inte börjat montera det ens. Nu fick jag hem ett helt nytt ok, efter 3 månaders väntan, och tro det eller ej men samma fel på detta ok också. Kan inte påstå att jag är särskillt imponerad av porsches kvalité på reservdelar, när dom inte ens håller för att fraktas i ett paket. Undrar hur prylarna ska hålla när man monterat dom på bilen och det blir lite påfrästningar? Sen är det väl lite svagt att ett märke som Porsche försöker anklaga kunderna att dom förstört grejorna självmant. Dela gärna med er av era erfarenheter av Porsche. |
VIP |
Min erfarenhet säger att du kan inte jämföra Porsche med BMW. En Porsche håller 3ggr så länge innan motsvarande saker händer i en BMW. |
| De porsche grejer som sitter på min kärra håller då måttet, med råge. måste ha bältet på sig om man ska bromsa så man inte kvaddar framrutan :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.