|
|
|
|---|---|
|
Hur ofta skall man byta bränslefilter? Anders G | |
|
Säkert har du likadana servicerekommendationer som jag(på E28:or),det innebär byte av bränslefilter vid varje inspection.. Mvh Janne. |
|
|
ok, bra att veta. Anders G |
|
| Enligt "Gör-det-själv Mekartips" så ska huvudbränslefiltret bytas varannan INSPECTION 2, vilket motsvarar 6000 mil eller så? | |
|
Ok..I min instruktionsbok(från-85)står det vid varje inspection,men det är väl då så att bränslet och filtren blivit bättre med åren...Såg även att det rekommenderades att endast byta bränslefiltret vid insp 2 på min E28 nu oxå(mekar tipsen)... Mvh Janne. |
|
| Ett litet tips vid val av filter: Många piratfilter har en fastpressad gavel (till skillnad från original som har svetsad). Pressningen korroderar fort i vägsalt och risken är stor att man blir stående med "skjutet" filter. Undvik det! | |
| Läste texten "made in west germany" på mitt nyutbytta filter, när föll muren:) | |
|
1989, 13år sedan!! Några år till och du kan sälja filtret till en antikhandlare! ;oDD Kan var läge att byta kanske? Mvh |
|
|
Hmmm jag har aldrig bytt bränsle fliter var sitter ett sådant då??? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Ok, Jag har bytt bränslefilter nu och det gamla filtret var ifrån 1998. Bilen går mkt jämnare nu samt ger en jämn fin acceleration, extremt mkt snabbare respons på gasen. Men man blev ju helt nedränkt av bensin :-) Anders G |
|
Boki |
powertoy då ska man köpa b.filter på biltema för att deras filter är med svetsad gavel (har en sån på min bmw) PÅ frågan hur ofta man ska byta filter beror på hur mycket skräp du för in i tanken TEX.tanka utomlads-rost i pofyllningsrör osv. MEN inte längre än 10000 mil |
|
Johan B: Ok, så länge har det nog inte suttit där iaf, bilen är juh en 95:a ;) Men länge är det nog, det var duktigt skitigt inuti... AndersWilly: Då är vi två ;) Ett tipps är att ha ett gäng nya slangklämmor (3st) innan ni börjar skruva bort de gamla. //Erik. |
|
| Helt rätt Boki, BMW original och biltema funkar bra. Mekonomens "J-A" filter ska bojkottas. (har blivit stående två ggr med deras skitfilter som dom har mage att kalla originalkvalitet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.