|
|
|
|---|---|
| Har haft vissa problem med halvljuset, glappis det har kommit och gått. Nu tog jag mig tid att lyfta på locket o kolla. Alla säkringar e ok, jucka o titta på reläerna också. Av en slump så kom jag emot det där långa svarta jättereläet längst till vänster i boxen, och då börja det lysa. det e alltså här felet ligger. Vad e nu detta för relä hur mkt kan det kosta att få det bytt, man hör nämnligen att nån mikroswitch drar där i så jag e helt säker. Jag har en 525-91 import. Nästa problem e ang att maskin blir för varm vid kökörning och vid stillastående. Det fanns några teorier ang viskokopplingen till fläkten. Dessa verkar stämma, se insändare härunder. Vad tror ni..? | |
| Testa att snurra fläkten för hand. Känner du ett motstånd eller löper den lätt ? Snurrar den lätt ett varv eller mer efter det att du släppt den är fläkt kopplingen slut. Du kan även testa att ta tag i den när den går på tomgång (anv. handskar) dock ett moment som kan ge skador på fingrarna om man har otur. | |
|
Ditt jätterelä är mycket riktigt till ljuset men BMW vill ha duktigt betalt för det .Tror det handlade om ca 2500:- Jag hade oxå glapp i halvljuset på min förra 525:a-90. En person som var elektronikkunnig tittade på kretskortet och var måttligt förvånad över problemet! skitdåliga lödningar från fabrik ! Han lödde om alla kallödningar och efter det funkade allt perfekt! Testa det först! OO=00=OO |
|
|
Håller med ovanstående inlägg om halvljuset. Jag hade samma problem med min 525:a , det var bara att öppna reläet med en mejsel och gå över alla lödpunkter med en lödpenna . Att motorn går varm för dig tyder med största sannolikhet på viskokopplingen . Om du behöver så har jag en till salu som passar E 34 , från 88-96. Mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.