AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
357

försäkrings kostnader och bolag?

Skulle vilja ha lite tips på försäkringsbolag som har humana priser på M3 försäkringar.

SJälv är jag 27, bor i en liten förort (Vallentuna) till Stockholm. kör mellan 20-25' per år.

Vilket försäkrings bolag använder ni och vilka är billigast samt att man får ut premien om nåt händer.

tack på förhand
Peter
Ring till en massa försäkringsbolag och fråga själv eftersom det skiljer så mycket från person till person.

/Micke
ma
52
mayday
330 ci cab -02
728iA
Ring till salusansvar eller besök deras hemsida: www.salusansvar.se om du är medlem i helnykterist-någonting-förbundet så sjunker premien ytterligare några tusenlappar. De har bara 1000 kr i självrisk. Värt ett besök.
Akta dej för SUSAB bara....
Dial har en orginalförsäkring som kanske är bra.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Jag har Trygg Hansa bor i Stockholm kör 1000mil/år,har plusförsäkring+extra upp till 24999:-. Betalar ca:5600/helår ganska bra pris för att vara en m3(e46)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
starre: Bra deal!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
starre: det är ganska exakt vad jag skulle betala för min 320i -88 om den stod på mig.....för trafikförsäkring ;-)

18 år, förort till Malmö.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Det ska nämnas att min ålder är 31 och eftersom bilen är ganska ny räcker det med halvförsäkring. Efter att vagnskade garantin går ur så skulle det hamna på ca:7600:- för ett helt år enligt min kontakt person på TH. Vill minnas att jag kollade på vad det skulle kosta om bilen icke var s-såld=10-12K.....
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nyimporterad X5 4.4iA hos LF, 4 övr försäkringar man 32 år helförs och plusförsäkring. 1500mil 300kr självrisk på vagnskada 8400/helår. LF har alltid funkat klockrent för mig men det är ju så olika från person till person en bra kontaktperson är allt.
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.