|
|
|
|---|---|
|
HAr provat söka på forumet angående vanos, och hittat en hel del men det väkte även en del frågor! - Läste nånstans på forumet att bmw byte till sachs vanos. från vilken årsmodell gäller detta? - När brukar vanos behöva bytas? Jag har spekulerat på en 98 som gått 8000mil, men vanosen är inte byt! - Finns det några speciella "barnsjukdomar" som kan vara bra att kolla? Tack på förhand Peter | |
sebbe |
Hejsan! Jag har en M3 coupe-98 SMG.Vanosen var inte bytt på min när jag köpte den:Jag bytte till Sach:s vid 9000 mil.Det var inte dags att byta, men man vill ju vara på den säkra sidan.Jag betalade enbart självrisken.10000 kr.Resterande 15000kr betalade försäkringsbolaget.Det gäller bara upp till 10000 mil.Det kvittar egentligen vilken årsmodell du köper.Vill du at vanosen ska vara bytt, då får du köpa en svensksåld, eller kräva vid ett köp att vanosen ska vara bytt.Eller får säljaren gå ner 25000kr.Sköter man bara bilen som man ska, så får du inga som helst problem..Behandla din M-bil,som du själv vill bli behandlat.Tror att svensålda M3 or har den nya vanosen,det gick nog på garantin. Lycka till!!!!!!!! |
|
jaha... de låter bra... bilen som jag tittat på är en svensksåld m3'a. insp 2 gjord, men säljaren minns inte när, full servicbok, en ägare sen -98, ägdes av en bilaffär tidigare där den körts 900mil... den nuvarande ägaren en 50 årig man har ägt den sen dess...som beställt en ny nu m3'a... är 230'kr ett lämpligt pris... |
|
sebbe |
Det beror på???Hur e skicket på bilen?Vilken utr?? E de en coupe eller sedan?Jag köpte min förra året.Gav 230.Jag har skinn,klima,stora färddatorn,4xelhissar,4xairbags,ellucka,elspeglar,elstolar,stora träinredningen,bmw-cd växlare(professional)6-skivorsväxlare,Hi-Fi,Harman Kardon,Armstöd,PDC m.m. Kräv att han byter vanos eller att han går ner 25 tusen.För du får annars byta den.För eller senare.Har du riktig otur, så rasar motorn!!!!!!!! Gör en M-test.PÅ BMW o inte på nån fjuttig M-test center...Bara BMW kan BMW.Låt dom kolla vanosen.Det räcker inte enbart att byta insex-bultarna.Den gamla vanosen Rolls-Royce rasslar för mkt..Den e felkonstrurerad. |
sebbe |
Vet inte säljaren när insp.2 e gjord?????Det ska ju stå i s-boken!!!!!! |
|
Jo nog vet han, men han har inte bilen hemma. Den är hos en bilhandlare. Hur är det med BMW's bil lån? eller är det bättre att höra med en bank. |
|
sebbe |
Bättre med bank...Berätta lite om bilen!Utr,kaross m.m Alltid roligt med info.Om du köper bilen, så försäkra den på nån äldre och enbart hos Länsförsäkringar..De e billigast och bäst när det gäller BMW o speciellt M-bilar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.