AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
399

Fick lite ljud i bilen idag

Idag så monterades det en portad låda i bilen med dubbla 12:or Hifonics i och ett 2-kanaligt GAS Silver C2001 slusteg. Allt annat har jag behållit orginal. Satan i gatan vilket drag det blev i vagnen.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Trevligt! =) Hur många högtalare spelar nu? Hur fick du in ljudet i kupen, fällt ner ryggstödet?

/Manray/
Alla orginal spelar fast utan bas + baslådan, låter mkt bättre än vad jag kunde föreställt mej. Har ingen skisack så jga bankade upp hålet där så det är fritt för basen in i kuppen.
Nästa steg blir att koppla in en stärkare till orginalhögtalarna så dom får svettas lite oxå. Men det duger bra som det är.

//Bimmerman
Länk
Alltid trevligt med lite ljud, när jag nu får min bil såld och införskaffat mig en ny så blir det att bygga ordentligt i den.....stora planer till Rookie 30000 i sasca nästa säsong ;)

Ok! Kul att det låter bra! =)

/Manray/
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Jocke - kul att det blev bra och ännu phetare!

Vore mycket intresserad att höra mer i detalj vad som gjorts. Ett mektips vore kanon!

Har funderat mycket över hur att få ordning på ljudet i min då det INTE är bra som det är. Så fort man börjar krana på litet så börjar låta illa och jag använder EQ'n i DSP'n mest till att kunna spela så högt som möjligt med minsta dist. Har misstänkt länge att det räcker med att fixa basen och du verkar ju kunna bekräfta den misstanken. Har haft långtgående funderingar på en Infinty Basslink men har haft lite mycket annat att pyssla med på sistone med flytten. Har ski-sack i min men jag behöver den intakt då skidåkningen härikring är direkt lysande och säsongen just har börjat!!

Mvh Björn
balmgren

Jope..vist räcker det med en baslåda för att det skall bli bra. Men det krävs ett par ordentliga basar för att det skall komma in i kupe'n, särskilt om du skall behålla skisacken, köp takräcke istället. Tror du kommer få svårt annars att få fram basen i bilen. Själv monterade jag som sagt dubbla 12" hifonics basar i en portad låda. För att driva dom kopplade jag in ett GAS Silver C2001 2 kanals slusteg. Jag använder orginalstereon och alla orginalhögtalarna, det enda jag gjorde var att vrida ner basen på dom till strax innan 0. Det pumpar på duktigt kan jag lova, låter även bra vid lägre volymstyrka.
Ryck ur skisacken och köp takräcke, det är mitt råd. Annars kommer du nog att få det svårt att få fram basen.

//Bimmerman
Länk
Tyvärr måste nog ett hål in i kupen göras annars inget bra basljud! Blir som att låsa in högtalarna hemma i en bastu å sedan stå utanför och lyssna!

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
När jag äntligen får tid tänkte jag använda hålen för högtalarna i hatthyllan där orginal-'subben' sitter. Detta borde ge god 'ventilation' in i kupen. Har haft flera tidigare byggen som blåst in i gapet för bakre mittarmstödet på tidigare bilar så är inte helt obekant med problemet.

Mvh Björn
tu
9
tusta
525 Touring -04
hej! det här är säkert en skitdum fråga men jag tänkte göra samma sak i min 740, hur drar man ljudet till det nya steget som driver basen, med nån kabel från originalsteget eller?
Hur tog du upp hålet in i kupén?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.