|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, har fått för mig att dra in en varvräknare/bränslemätare i min snikade 316i e36 -91. finns det fördragna kablar för varvräknaren, förbrukningsmätaren och klockan som ska sitta i mittkonsollen, eller måste man dra dom själv och isåfall hur om det ska fungera??? Tacksam för svar ///M-power for the folks!!! | |
|
Skall bara vara att plugga in det gjorde jag. Det vore ju dyrt att göra en panel för 318i och en för 316i så dom är samma. :) Gå till skroten och se om du hittar en skrotad 318i eller 318is, det kan vara knepigt att ta en varvräknare från en 6:a då pulserna inte stämmer. Lycka till... Mvh Martin. |
|
|
ok, följer den gamla mätarställningen med när man byter mätarhus till ett med varvräknare eller visas den mätarställningen som bilen har gått?. har digital trippmätare ///M-power for the folks!!! |
|
|
Nopp den kommer att bli anorlunda, jag skrev upp orginal mätarställning i serviceboken när jag bytte, enligt nuvarande ställning skaulle min bli bara ha gått 6500 mil :) när den egenterligen har rullat 1300 :) Mvh Martin |
|
|
ok, ///M-power for the folks!!! |
|
_Lalle_ |
Byte mätarhus på min 316i. Köpte ett på skroten frånen 318 dock stog det 21000 mil på mätarställningen när jag pluggadein den. Fick då ta och montera isär de på mätarhusen och ta bakre halvan (där kretskorten sitter)från min gammla och den främre halvan från den "nya". Själva urverket sitter i främre delen dvs. i mätartavlan. Mvh Lalle |
|
och operationen tar hur lång tid då?? går ej att misslyckas va? ///M-power for the folks!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.