|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 323ci 00 och när jag drar på i 2 ans växel mellan 5000 och 6000 varv så kommer det en lätt vibration i bakvagnen, i ettan och trean känns det knappt men i tvåan känns det mest...jag tror inte det är nått fel på drivaxlarna eller bakaxeln för då borde man märkt det vid lägre varv oxså,det känns mer som någon bussnig är dålig..någon som varit med om samma sak eller vet vad det kan va..... taksam för svar JONAS | |
|
hör med johan här på bmwpower. han hade lite samma fenomen me sin individual om ja inte minns helt fel. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
hur hittar jag johan då JONAS |
|
|
johan@bmwpower.nu eller kolla i galleriet och sedan bmwpower bilar. läs hans dagbok, står där om ja inte missminner mig. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Ja citerar dagboken : Nu har jag dock märkt en liten vibration när jag gasar fullt, som enligt BMW skulle kunna vara någon av bussingarna som håller i bakaxelklumpen. Det yttrar sig som ett "brummande" ljud vid gaspådrag, inget klonkande eller vinande ljud. Jag har märkt samma fel på flera E46:or, så jag tror det är en svag punkt. Hoppas de hjälper. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Jag ska hissa upp bilen imorgon och se om det kan vara bussningarna till bakaxeln som e dåliga... JONAS |
|
|
var inne på verkstan idag och fick bekräftat att höger hjullager bak var kasst,jag tycker det är jävligt dåligt att dom inte håller mer än 7000mil ska ringa bmw imorgon och se om det inte går på garantin ,en annan här på forumet fick byta lager bak på sin 323ci 00 oxå så jag är inte den förste verkar det som ,någon annan som varit med om samma proplem JONAS |
|
|
Svågern fick byta lager bak på sin 320 iM -01 efter 20 mån och 5000 mil. Det gick givetvis på goodwill |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.