|
|
|
|---|---|
|
ar "stora ljudpaketet" samma sak som "Professional-stereon med 11 Harman Kardon-högtalare" nan pa forumet som vet vart alla hogtalare sitter och hur stora dem ar? 530i -93 | |
|
Det finns 4 olika ljud pkt till E39. Stereo syste. HIFI system. TOP HIFI Harman Kardon. DSP audiosystem Invidual audiosystem. Från och med HIFI systemet så har man slutsteg och diskanter vid backspeglarna, mellanregister i övra delen av dörrsidan och bas högtalare i mitten delen av dörrsidan fram. Diskan i överdelan av dörrsidan bak. 2 vägs system i hatthyllanbak. Från och med Harman kardon så har man även en bas i hat hyllan. DSP ljudet har en digital ljud procesor, samma sak mad invidual ljudet, men det har en större equliser och 2 st 10" basar i hatthyllan. /martin Länk |
|
|
Det skulle va % st olika Ljud pkt. Länk |
|
| tack for svaret. det maste lata grymmt med 2st 10" i hatthyllan. nan har pa forumet som har det och kan komma med synpunkter? | |
| om jag fattat ratt sa ar TOP HIFI HK systemet bast? det maste finnas ett sant i nasta bmw jag koper...... | |
|
Finns väl inget Harman Kardon-system till E39 M5? Dessutom har inte DSP Hifi några 10-tumsbasar det är Individualsystemet som har detta. Dessa system finns som option istället för "standardsystemet": Hi-Fi högtalarsystem, 10 högtalare, ca 200 W 5700kr Hi-Fi system Professional DSP, 11-12 högtalare inkl subwoofer, ca 300 W, med rymdklangreglering, equalizer 12800kr Individual audiosystem, 4 tvåvägs koaxialhögtalare, 2 diskanthögtalare och 2 subwoofers (250 mm), 290 W, inkl equalizer 20900kr Det dyraste låter rätt bra men med en separat sub med bra förstärkare för total ca 6-7000 SEK så i kombination med Hifi-systemet låter det mkt bättre. |
|
| en snubbe med i galleriet sager att han har ett HK system i sin m5 e39, kolla sjalv... | |
| -med | |
|
Konstigt eftersom det inte någonsin funnits som option. Det bästa systemet, M Indvidual, kom dessutom först till årsmodell 01. Sen om du vill jag skall kolla ngt i galleriet så kan du väl klippa in URL:en till just den bilen. |
|
| det stod att han hade professional steron med 11 HK hogtalare..... | |
|
kan inte klippa och klistra da jag sitter pa ett internetkaffe i rumanien och kan inte hogerklicka! :) |
|
|
Är ju bara att markera texten (länken) och skriva Ctrl-C och sedan Ctrl-V där du vill klistra in det. |
|
|
*johann* DSP ljud pkt har en 10" bas. Men angående Harman Kardon ljudet så blir jag lite tveksam till om det fanns till E39 M5. Har sett att en 528 som har hafft texten Harman Kardon på diskaterna fram. Länk |
|
|
MNS_M3, Nej det är inte en 10" sub i DSP, det är två 5.25" Woofers i en bandpass-låda från Nokia! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.