|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
zaza. Alu eller plåtfälgar gör ingen skillnad i stabilitet. Det kan däremot vara ett bra tips att vaxa dina fälgar ordentligt innan du ger dig ut i saltslasket, så behåller de sin lyster längre! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag tror det skiljer i regbeviset på en svensksåld och import angående dimensionerna i regbeviset. Ev.årsmodellsskillnad?? Min bil godkänns inte med större dimension än det som är max i regbeviset alternativen 15"16"17". Förra gången när jag bes, så kollade killen en extragång så jag inte hade större hjul och däckdimension än i regbeviset. Tror att detta diskuterades i ett gammalt inlägg där vår besiktningsguru Jeppe klargjorde vad som gällde i Sverige. I Finland är det ju en annan sak månne. Men den fördelen undergrävs av deras bilpriser. MVH Hasso Länk |
|
besiktiade min 530d med 245/40/19 utan problem besiktnings mannen anmärkte bara på högt halvljus Länk |
|
|
Jag har 19" inskrivet på regbeviset, det var inga problem alls dom skrev in det vid förra besiktningen (Eslöv,skåne). |
|
|
Jag har 19" inskrivet på regbeviset, det var inga problem alls dom skrev in det vid förra besiktningen (Eslöv,skåne). |
|
|
Jag har 18 tum på min med 265-35-18 bak samt 235-40-18 fram. I det tyska registreringsbeviset stod det 235-50-16. Det enda besiktningsmannen sa var att det var stora och snygga fälgar. Dom verkar inte vara så benhårda med detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.