|
|
|
|---|---|
|
Bromsen vänster bak ligger på trots att bilen varit på verkstad för det. På verkstaden tog dom bort oket och rengjorde det och smorde "skruvarna" som oket glider på "sitter på insidan". Sen ruckade dom på det och det gick hur fint som helst, men efter att ha kört en bit så blir det varmt igen och jag kan konstatera att bromsen ligger på igen. Kolven går inte trögt heller så den kan det väl inte bero på, eller? Tacksamn för svar. | |
|
Testa med att byta bromsslang. Inte ovanligt att separerar inuti och täpps till och släpper då inte trycket. |
|
|
Har du kollat så att det inte är handbromsen som ligger på då? Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
fin bil: Borde dom inte ha upptäckt det på verkstaden i så fall? Ska iaf dit igen imorgon, men jag hoppas att det inte är nåt större fel. |
|
|
Kan vara strul med beläggen. Är de snedslitna så kan de ställa sig på tvären lite och kärva fast. Däremot borde verkstan kollat så de inte kärvar på grund av rost et.c (de brukar kladda lite fett på sidorna av beläggen för att undvika detta, samt jobba lite med stålborste både i oket där beläggen sitter och på sidorna av själva belägget). Men har verstan hoppat detta kan man ju tycka att de inte gjort tillräcklig koll... ------------------ Always Diesel |
|
|
haft samma problem, det var slangarna.... Bytte dom och bromssystemet blev som nytt. |
|
|
Om det är slangarna: vad kostar det i så fall att byta dom på en verkstad? Dom hade på fett på nåt ställe på oket så det skulle funka bättre så det beror inte på det, sen såg beläggen väldigt fina ut. Dom slipade oxo bort en del rost vi oket. Men dom hade tyvärr inte tid att kolla på det idag, så jag ska ringa imorgon igen. |
|
|
vet ej gjorde ett gang jobb och fick ett rostfritt klumppris pa allt :-) |
|
|
Anders R, nya bromsslangar kostar runt 300 kr styck på BMW, billigare pirat, och arbetet lär gå på ett par hundra, det är inte så svårt att göra själv om man vill. Jag har själv bytt fram på min 750i, och det var inga problem. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| Var på verkstad igen och dom sa att jag förmodligen får köpa en packningssats och byta packningarna i oket. Kollade och smorde handbromsen men det berodde inte på det. Börjar bli irriterad på det här nu :-( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.