|
|
|
|---|---|
|
Någon som har haft eller har en sådan? Undrar hur dom går osv. Har fått reda på att motorn jag har i delar är en sådan. Skulle vara kul och veta ungefär vad effekten ligger på och om det går att få ut mer med vassare kam och sånt. Mvh/Fredde | |
|
Det finns en här på forumet som har en dylik motor men jag kan inte komma på vad han kallar sig för. Han skulle du ju kunna prata med och få lite tips där. "Letar efter en trimmad E28" |
|
|
Kompisen min hade en 2.6 M20 motor från Motornord förut. Det gick hyfsat.. Kammen dom monterat skall vara kvar tror att det är en 288 graders kam i deras 2.6L...... Jag hade en 2.7L som gick ännu bättre,den har jag byggt själv... Ganska enkelt om man har tid o pengar!!! Köp 2.6 an om den är billig... bengan |
|
|
Jag har haft en bil med deras 2.6 l. Måste säga att den var rejält pigg, rastade 325:or ganska lätt i alla fall. |
|
|
Hmm....låter ju trevligt. Köpte 2 motorer en för 900 och den andra för 3000 men den ena saknade topp å diverse annat. Ska renovera och bygga ihop allt till en motor. Har inte fått hem den med toppen på än. Men då behöver man ju inte byta kam om det redan sitter en 288 i den. Mvh/Fredde |
|
|
jag tycker inte det känns som det är en 288graders kam i min 2.6:a tycker den känns för snäll =/ men är dock inte säker! //Fredrik |
|
|
Har fått höra att man tydligen fick välja vilken kam det skulle vara när man fick motorn. Men jag vet ju inte om det är sant däremot. /MvH Fredde |
|
|
kanske det.. lycka till, hoppas allt går som det ska! du kommer bli nöjd med motorn det kan jag intyga.. //Fredrik |
|
|
Hur vet man hur många graders kam man har? /Erik |
|
|
Skulle ochså vilja veta om det går att ta reda på det? Vill ju veta om man ska byta kam eller inte sen. För en 288 ska jag då ha i vilket fall. Är nöjd bara de går att piska 325or med motorn:)) Hehe |
|
|
det kommer du nog göra :) //Fredrik |
|
|
Schrick kammarna brukar ha durationen stämplad i kortänden som kamdrevet sitter på. Men ofta har nån listig montör använt storsläggan och därmed gjort stämpeln oläslig. Då kan man mäta lyftet, men det brukar inte stämma nån vidare med Schricks listor. :-/ Durationen går givetvis också att mäta upp, men det är lite marigare. Kiip Spiiding! |
|
|
Okej tack för det tipset Spiidfriik. Visst är du också från norrbotten? Piteå om jag inte minns fel. Blir till å skruva i helgen å ta reda på vilken kam som gömmer sig i min motor. Mvh/Fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.