AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
512

Larmnyckel till E46

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Hur fungerar batteriet till larmet/fjärrtyrningen av c-låset? Frågar därför jag idag fick lite problem att larma på, den svarade inte på knapptryckningarna, efter ett tag gick det och sedan har inte problemet återkommit. Jag trodde att det var livstidsbatterier i nyckeln? Hur laddas de i så fall upp?

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Hej Robban!

Jag kan vara ute på hal is nu, men sitter det inte någon form av laddningsfunktion i tändningslåset?
Jag har för mig att någon nämnde det för mig, i alla fall på E 39. Vet ej hur det är på E 46, men så stor skilland är det ändå inte.

MVH
Tobias

Ps. Var köpte du dina speglar och vad gav du för dem?
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tobias: Det är något sådant jag hört också, ville bara få det bekräftat av någon som vet.. Speglarna är schnitzer och är köpta här nere i Belgien och jag betalade ca 800€ inklusive lack och montering om jag inte minns fel.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Nyckeln laddas då den sitter i tändningslåset. Man ska helst stoppa i sin reservnyckel med jämna mellanrum annars får man ju lätt problem.

Det kan ju också bli problem med det uppladdningsbara batteriet.

Finns en trudelutt om detta i instruktionsboken också hur man gör för att fixa till en nyckel som råkat ladda ur sig.
Intressant: Tror inte ja har den funktionen på min E46:a för min nyckel fick sämre och sämre räckvidd för någon månad sedan. Lus läste min instruktions bok, men hitta inget om att den e själv uppladdande.
Såja bytte batteriet och de blev kalas.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
På 2001:an är det så iallafall .... tänkte slänga in det som en "disclaimer" men E46 uppdaterades ju inför 2000 eller?
Tja!

Helt riktigt laddas nyckeln automatiskt när den sitter i tändningslåset. När det gäller problem vid på och avlarmning behöver det inte nödvändigtvis bero på sämre laddning i nyckeln utan var bilen står parkerad för tillfället. Fick själv problem vid pålarmning 1 vecka efter att ha hämtat ut bilen och ringde då till BMW Assistance för råd. Svaret jag fick var att om man står i närheten av GSM-master eller andra radiovågsemmiterande anläggningar kan det i vissa fall störa signalen mellan nyckeln och bilen. Bara att trycka tills man får upp dörren alltså.
Och helt riktigt fungerar min nyckel utan problem sedan dess, dvs inget fabrikationsfel eller liknande på den.

/Dominik
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tackar, som vanligt snabba och bra svar:) I morgon bär det av till styling mässan i Essen så bilder tycker upp inom en snar framtid.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
robgus: Kolla in MST-Wiesmann isåfall. Jag har lite intresse där vad det gäller deras styling (ser ganska bra ut på vissa delar av bilen).

Om du kan få lite bilder av deras gula M3 CS är jag riktigt tacksam, gärna front, gälar och Guerny flap:en (bakspoilern) ;)
Robgus>>>>är starkt nyfiken på när du kommer att montera dina änglaögon. Är själv väldigt sugen på att montera dem på min bil men så okunnig vad gäller inkoppling till bilens elsystem jag är vill jag gärna höra andras erfarenheter av hur monteringen går till först.

/Dominik
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
CoolBlueM3coupe:Självklart fixar jag det, har precis satt kameran på laddning och petat i 256mb cf kortet vilket gör att jag ska kunna ta ca 500 bilder samt att jag även tänkte filma lite.

Dominik: Vill installera men då jag inte vill göra det själv så kommer det göras senast i jul när jag är hemma, där jag har någon som jag vet kan göra det riktigt bra och snyggt men hittar jag någon här nere som jag kan lita på som blir det gjort innan.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Robban: Hej! Ser att ni diskuterar änglaögon till E46 Coupé. Har försökt kika efter sådana, men hittat bara till E36 & E39. Vet ni någon som säljer till E46, eller hur fick du tag på en uppsättning som passa till E46:an?

MVH
Tobias
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Tobias: Jag beställde från ett företag i USA, se länken. Länk

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.