|
|
|
|---|---|
Turbobeamer |
Var nånstans har ni fått tag i "nippel" till oljereturen att gänga i tråget? Har 18mm innerdiameter på slangen.. Tackar på förhand! |
max f |
kolla med gikturbo så kan du köpa en därifrån men du ska väl inte låta slangengå till tråget jag skulle försöka få den att gå ovanför oljelinje i tråget. gänga in returen i blocket vore ju bäst. |
|
Det går fin fint att ha den i tråget!! har kört med det en hel säsong nu utan några haverier!! fast sätt hålet så högt upp som möjligt!! Jag köpte/fick min nippel på en vvs-butik!! mvh |
|
Turbobeamer |
Har fått tag i nippel nu. Det är väl inga problem at ha den i tråget så länge den är ovanför oljenivån.. Tycker det är lite "overkill" att gänga i blocket om det nu inte behövs. Visst är väl inte oljenivån helt stilla i tråget, men det borde ju inte va nåt större mottryck där ändå. Finns ju många som har det i tråget.. |
MIRRE75 |
Titta på min hem sida , där finns bra bild på vad du kan annvända istället för nippel och var du ska sätta den! Länk Länk |
| Vet inte om jag är korkad men på min 325ix lutar tråget. Ska man då sätta nippel där så ska ju oljan rinna ner först och sen upp, det kanske inte gör så mycket men det låter fel i mina öron... | |
| ännu en fråga... har ni byggt nån form av skvalpplåt i tråget för oljereturen? | |
|
Det går bra att sätta returen i tråget,så högt upp som möjligt förstås.oljenivån ligger vid trågkanten,men när motorn är igång så sjunker ju nivån. ----------------------------- Länk |
|
|
Mirre, vart menar du? |
|
MIRRE75 |
fulingbusen: Jag har annvänt anslutningen som sitter på toppens bak sida (vatten anslutningen mellan torped vägg o topp)och har gjort en distans, sen monterade jag den på oljetrågets framsida (mellan tråg o skiva)! Direkt länk till bilderna: Länk Länk Länk Länk |
|
ok, intressant. Borde ju vara "bättre" att lösa det så ju. Impad av effekten du plockar ur din motor förresten. Men hur vore det att plocka dit en 325 underdel? |
|
MIRRE75 |
Jag vill inte ha en 325 motor, snarare mindre typ 316-318! De e som så att ska man bygga på original grejer så ska man helst ha en mindre motor (mindre vikt i grejerna som roterar = mindre slitage ). Sen om man har en större motor så måste man ha större turbo också! Länk Länk |
|
ok, men vad är det för "o-ringar" du har lagt på blocket? Är det bara för att öka trycket på opackningen runt cylindern? |
|
MIRRE75 |
O-ringarna håller för kompressionen, resten av packningen är till för att täta olja/vatten! Som man ser på packningen så finns det inga plåtbläck rundt cylindrarna (bort slipade)! O-ringarna går ner 1 mm i blocker och dom är koppar/messing , av egen design! Länk Länk |
|
ok, så jag antar koppar/mässing är ganska mjukt? Har det hållt tätt än så länge? |
|
MIRRE75 |
De e mjukare än mässing, hårdare än koppar! ;) Länk Länk |
|
hmm, där ser man. Smart lösning! Roligt när folk går egna vägar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.