|
|
|
|---|---|
|
Har någon en sprängskiss eller bilder av bakvagnen till e36:an. Har en 325i Coupé som jag funderar på att byta till powerflex bussningar i. Men det vore intressant att se skiss/bilder på bakvagnen innan. Någon som lagt ut detta. Kanske även framvagnen finns som skiss där ute? Sökte med sökfunktionen och hittade en länk som inte fungerade. Tror det var "koni" som hade denna. //Erik// | |
|
Jag håller på att byta till Powerflex men det verkar vara en miss hos Powerflex för bakrams fäste bakre stämmer inte, den sitter lös i hållaren. Bild på min bakvagn nerplockad Länk Bilder från ETK Länk Länk ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Hittade en bild på halva framvagnen Länk ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Har du kontaktat Powerflex? För glappa bussningar är snudd på sämre än mjuka d:o... ;-) //Erik// |
|
|
Jo jag har skickat dit dom tillsammans med måtten på original bussningarna. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Återkom gärna när du fått något svar. Ser att du använder "vanlig" avdragare. Fungerar det bra? Misstänker att det behövs en hel del värme åxå... Har du testat bil med powerflex? Stor skillnad mot standard eller? //Erik// |
|
|
Jag borrade ur bussningarna lite grann sedan kom dom ur ganska lätt. Har bara kört med powerflex fram under sommaren och framvagnen kändes lite tajtare då. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Koni: vad skall måtten på orginalbussningarna vara? Har funderat beställa powerflex men nu vill ja vara säker på att jag får rätt bussningar! Mvh. Kenneth |
|
|
Koni: Har du fått nått svar angående bussningarna? //Erik// |
|
|
Bussningarna är original fram 60.5mm, bak 62.5mm. Powerflex bussningarna är fram 61mm, bak 60mm. Jag har inte fått svar från England ännu men jag har satt dit fyra fram bussningar och bakvagnen verkar sitta fast ordentligt när jag har provat att bryta i den. Den enda skillnaden är att kragen på bussningen är lite tjockare (3mm) så bakaxelbryggan kommer att vara lite lägre i bakkant. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.