AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.694

Bilförsäljning som gick snett..

Sida 3 av 3
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Om du villket datum han ringde dig så blir det lättare att gå igenom listorna från telia.För misstänker att ni hade telekontakt med varann innan,eller hur?
Har beställt telelista

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
JohanOS
Vadå han som äger bilen, du äger ju bilen?. Och viktigast av allt, du ägde bilen när polisanmälan gjordes. Så varför inte?
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Man ska enligt registreringsbeviset lämna in det inom 10 dgr efter överlåtelsen. Kommer anmälan in senare anses anmälans ankomstdag vara dag för ägarbytet.

Jag tror att detta kan utnyttjas om du inte har skrivit något kontrakt eller kvitto. Det är lite oklart för mig om ni skrev kvitto eller ej.

Det råder lite olika meningar här men att skrota bilen låter inte så dumt.
Å andra sidan kan ju inte ägaren ha någon annan avsikt än att lura dig. Han kan ta kontakt med dig om han vill. Han verkar inte ha något intresse för det. Så jag tycker att du ska göra allt för att du inte ska åka dit på något, även om det är lite emot reglerna.
Hoppas att det ordnar sig.

Mvh

/NP
diamantsvart_bmw
Kan bara säga att jag står som ägare på en djävla husvagn som jag inte sätt till sen 97 och varje år kommer skatten, och jag har pratat med bilrigistret och dom säger att dom inte kan göra något

Snart BMW 535I med skinn
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Om man inte betalar registerhållningsavgiften (40:-) (som årligen dimper ner i lådan om den är avställd)så avregistreras fordonet automatiskt efter ca 2år. Detta hände mig (iof. 7 år sedan).

Mvh.Patric
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Det går inte att polisanmäla för köparen har inte gjort
något brottsligt.

Har man sålt bilen så ansvarar man som ägare inte för P-böter som uppstår efter att du har överlåtit bilen även om du som registrerad ägare får böterna hemskickade till dig.. Problemet är att man måste bevisa att man verkligen sålt den.

Hade du haft ett köpeavtal däri man kan identifiera
köparen hade du kunnat tvinga igenom ett ägarbyte.

Det tråkiga i hela storyn är allt ev. besvär du får.
Se till att skriv till bilregisteret och förklara
saken.

Kommer att återkomma om det finns någon möjlighet att
avregga sig helt fast jag är nog tveksam till det.
pj, dom har ändrat det, nu kommer det krav på 100 kr+avgift om man inte betalar och hot om kronkalle.
Sitter själv med papper på en V***o 240 dl -79 som jag inte kan bli av med. Bilen är skrotad, skroten som tog den har konkat och anmälde aldrig att dom tatt in den

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
När man säljer en bil så skriver man ju ett kvitto med person nr ju !!!!!!! Kvittar hur billigt .....jag vill alltid ha leg o person nr!!!!! De e viktigt!!!!!!

tar upp denan tråd igen och kan nu meddela att en ny ägare har dykt upp på bilen... fick en räkning på 35 :- dock hehe..

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Grattis får man väl säga då =)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
hur fick du tag på den nye ägaren? eller var det han som tog kontakt med dig?
Ägaren skickade in lappen om ägarbyte till slut.. han kanske tänkte vänta tills bilen var färdigrenoverad.

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.