|
|
|
|---|---|
|
Mors! Jag ska lämna in min vinterbil (Primera GT) på en lokal verkstad här i Stokholm, Speedy Autoservice. Dom tar 545 kronor för byte av motorolja + filter, helsyntetolja. Billigt är det ju, men jag undrar hur kvalit´´en är på oljan dom pumpar ur sina fat? Någon som vet? /K | |
|
Det är omäjligt att veta! Fråga dom vad det är för olja de slår i! Svårt att kontrollera om de sedan slår i den olja som de säger... Literpriset för verkstäderna brukar ligga på ca 30kr för en kvalitet-syntetolja (märkesolja som Mobil, Castrol, Valvoline etc.) när de köper den på fat. Utpriset till kund brukar ligga på samma literpris som enlitersförpackningarna = ca 110-150kr/litern. Bra marginaler på olja! Är det bara ett enkelt oljebyte med filter så klarar de flesta av det själva = enkelt och snabbt att göra i en GDS-hall med lyft. Då vet du exakt vilken olja du slår i motorn! Mvh |
|
|
Jo..jag brukade alltid byta själv förr i tiden (läs innan 25) Men jag räknade på material ca 350:- + GDS hyra ca 150:- Då blir 545 spänn INK material ganska billigt, så kan man ju bara ta en kopp kaffe & titta på också! :) /K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.