AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
451

turbo i 323

svintoleffe
jag undrar vad krävs för att ladda 0,5 bar måste jag byta kopplingen klarar jag mig med att bara öka bränsletrycket eller måste jag byta spridare.
Till vad isånt fall .
Vill gärna veta allt vad jag ska ha för grenrör oså vidare.
svintoleffe
finns det ingen som kan hjälpa mig med detta
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Testa sökfuktionen. Din fråga poppar upp oavbrutet här på forumet så folk har väl tröttnat att skriva samma saker.
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
En del nyttiga tips hittar du i Bilsport nr4/2002...

"Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna...
DjNightflight
Hallå du!! Har en likadan bil som ska turbokonverteras... Har fått en del bra tips, men ja har litta problem med grenröret... Tänkte kanske sätta det upponer, eller va tror du??
hör av daj om du kommer på nån annan lösning på: dj_ante@yahoo.com

Ha de bra!!

DjNightflight
ji
200
jimmyn
325 E30
323 E30
Gör en adapter från orginal grenröret till turbon istället, det håller jag på och gör på min.
//
129
//M
BMW 323iM TIC
Har en 323 som är överladdad!!
du behöver inte byta koppling!! men du skall nog satsa på nån form av tillskott!! byter du bara spridare så kommer bilen gå fett på låga varv!!

mvh
DjNightflight
Jimmyn: Sitter grenröret som d ska sitta o montera turbo/wastegate efter?? Ja har själv hört att man kan göra en adapter som man sätter upponer...Kan d funka??

Mvh

DjNightflight
ji
200
jimmyn
325 E30
323 E30
Jag ska ha grenröret som vanligt och montera turbo o wastegate efter...
Det var nån här på forumet som skrev att man måste göra en adapter platta mellan topp och grenrör om man skulle vända det upp o ner, jag har inte testa själv än.

BMWCS #4675
Länk
svintoleffe
tack för alla saker imorgon så ska jag förska svara allt ni har skrivit så förska ha över syn med det tack för alla som vill hjälpa till med detta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.