|
|
|
|---|---|
zumpen |
M3 3.0 -94 gör 280 km/h.. vad gör era 3.0?? den är enbart chippad. är det bra eller dåligt eller normalt att den toppar 280? |
zumpen |
hmmm inga ägare till M3 3.0 or här nu...? |
|
Om den gör 280 riktiga km/h (uppmätt med GPS el dyl) så blir jag väldigt imponerad! Har du fått tag i en M3:a nu? Jens |
|
|
zumpen: låter otroligt, måste vara mätarfart! köpte du den där trimmade 3.0:an ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| Den skall göra 280 hm/h mätarfart. Normalt. | |
|
min m3:a gjorde 270km/h jag släppte dock på gasen kändes som den lätt kunde gjort mätaren ut min bil är inte chippad men tydligen ska det vara stor skillnad på mätarfart och verklig fart ca 20-25km/h enligt vissa här på forumet har personligen väldigt svårt att tro att det ska vara sådan stor skillnad på mätaren men tänk på en sak zumpen dom som är kritiska är oftast dom som inte har M-bilar |
|
|
Men det är så... redan vid 50 brukar bilar (Samtliga märken) visa fel på ca 5 km/h, vid 100 10 km/h... då är det ju bara att räkna ut matematiken själv vid 280 ;) ca 10% alltså... (Och jag har en M-bil) |
|
|
Om man har stora OBC:n så är det ju bara att kontrollera själv. Jämför hastigheten på mätaren mot den på OBC:n i t ex 100 km/h så märks ju skillnaden direkt. När jag körde 328:a så var skillnaden tydlig, antagligen finns den där även i en M3:a! Jens |
|
|
PAI: "dom som är kritiska är oftast dom som inte har M-bilar" som dom flesta vet visar alla bilar mer eller mindre fel, och i såpass höga hastigheter som 270-280 km/h så blir felvisningen större, därför kan man inte lita på hastighetsmätaren..då gäller gps, eller OBC som redan har nämnts! Men om det nu är så att du har fått 270 ÄRLIGA km/h så ber jag om ursäkt...inte meningen att vara taskig mot ngn, bara förklarar läget... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
P__A__T__R__I__K__ |
Ja ajg kan säga att det är inte alls omöjligt.... jag har kört det med min M3GT och den är chippad.... och varvtals regulatorn är flyttad till 8500 Varv/ min |
|
8500rpm???? har du varvat så högt någon gång? kan inte vara möjligt.. BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
| Tjena... 260KM/H mätar hastighet är i alla fall 250KM/H verklig fart på rak väg efter mina tester. Har testat ett par gånger och jag lyckades aldrig överskrida 260KM/H på mätaren med min M3:a Min är orginal. | |
|
Tjenare har varigt uppe i 260km/h med min men eftrsom fartspärren går i då så blir det väll 250km/h i värklig fart!!! P.S ska chippa till våren sen ska den väll göra mäteren ut!!! M.V.H //Fredde M3 POWER Blådåre!! |
|
|
Min gamla -94 gjorde 265 på mätaren och då varvade den 7400 rpm. För 280 på mätaren skulle man behöva varva 7800 och då måste varvstoppet vara borttaget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.