|
|
|
|---|---|
|
Jag fick tag på en begagnad Clarion CDR6401 (med den perfekta BMW-belysningen). Det är inte en RDS-radio. Jag tror jag förstått samtliga funktioner utom 2 st som jag behöver hjälp med. Om jag trycker kort på VF-tangenten så börjar radion söka efter en lämplig station. Den stannar sedan alltid på 107.50. Trycker jag lång tid (2 sek) på VF-tangenten så kan jag ställa volymen för VF-funktionen. Jag gissar därför att det är någon form av trafikinformationsinställning. Men vad betyder förkortningen VF i bilstereosammanhang? Ibland står förkortningen SK i displayen. Detta kan jag inte styra själv utan radion bestämmer. Det är inte stereo. Då står det ST på annan plats i displayen. Någon som vet vad SK betyder? Mvh Håkan | |
|
VF står väl för Väldigt Fort, cd spelaren letar då efter en väldigt snabb radiokanal men hittar ingen :) SK står antaligen för SkitKanal. Vilket uppträder när du lyssnar på för kass musik. ST betyder att det är Stereo av dyngan... :) Lite letande på Cliarons web borde väl ge svar tycker jag...Alla tillverkare brukar döpa en massa saker till lite av varje men göra samma sak... Even alcohol can bend the room... |
|
|
Kan du inte svara vettigt så kan du lika gärna låta bli att svara. Innan jag skrev här så har jag kollat på (troligen) varenda Clarion-sajt som finns samt skrivit till den svenska generalagenten. Dock inget svar. Håkan |
|
|
Har du inen lokal clarion-återförsäljare som kan ordna fram en bok åt dig? //Erik// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.