|
|
|
|---|---|
| Ska bygga turbo och vill ha ett enkelt tips om vart jag tar in returen från turbon + varifrån jag tar vatten. | |
|
Brukar dom inte borra ett hål högt upp på tråget (alt ovanför) och leda in det där? Annars så har jag ett Ryskt knep( Ta det inte seriöst): Spänn fast en hink på lämplig plats och låt det rinna ner i den. Sedan så sätter du i en spolarvätskepump i hinken som pumpar oljan genom en slang som leder till oljepåfyllningslocket. Min skrothög: Länk |
|
|
Lutar för långt ner tycker jag. den hamnar under nivån, verkar för oseriöst... blir inte bra! Låter drygt att borra blocket!!! |
|
|
Då får det bli der Ryska alternativet då... Min skrothög: Länk |
|
| Någon som vet om röret som kommer ut från blocket närmast Torpeden på insugs sidan, sprutar ut eller suger in vatten? | |
|
Den där Ryska varianten verkade nästan för bra :\ |
|
|
Det här borde någon kunna, men inte jag! Vi slänger upp den igen! Min skrothög: Länk |
|
|
Det är inte speciellt drygt att göra hålet i bliocket. jag gjorde så, det funkade kalasbra. jag tyckte också att det var på gränsen om han skulle låta oljan rinna ner i överkant i oljetråget, med tanke på oljenivån. Visseligen så sjunker ju nivån lite när man drar igång motorn, men nja.... Nej gör ett hål på sidan i blocket. Jag bearbetar gutjärn hela dagarna på jobbet, så jag vet att det går fint. Gör det ganska stort, dom säger inte mindre än 16mm/diam. Men så stort hade inte jag. Har för mig att jag körde med 12mm. |
|
|
Tack! Jag får göra det. Men vad tog du vatten? Kan man inte ta det som går igenom spjällhuset? |
|
|
Vart sitter vattnet till spjällhuset då? /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.