AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
395

Sänkning E38...hjälp

Hjälp, jag kan inte bestämma mig!
Till E38 finns sänkningssats: 60-25 el. 30-15
Jag vet en som är mkt. nöjd med 60-25.
Jag vet en som är mkt. nöjd med 30-15.
Fler som har erfarenhet, tips, råd ?

"Det finns 740 anledningar
att köra BMW" // Lazze S
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag hade satsat på 30-15, då jag inte tycker det är snyggt med "ultralåga" bilar=lagom är bäst. Dessutom lär bilen bli mer användbar: lättare att komma upp för kanter/vägbulor och så vidare.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med om 15-30mm. Låter inte så mycket men kommer med all säkerhet att se bra ut. Sänkte en Golf VR6 som jag hade tidigare med 20-40mm och mer än så hade blivit för mycket. Givetvis så kan man inte jämföra en 740 med en Golf.

15-30mm ger en snyggare bil, bättre vägegenskaper men ändå hyffsat bibehållen komfort och framkommlighet. Inte så kul att dra loss delar av underredet på vägbulor och liknande.
Tjena Lazze

Det är klart du skall ha 60-25. Tror du kommer att ångra dej med 30-15. Du bor ju i Sthlm så se min bil live nån gång.

nofx16

Kolla bilderna på min, den inte ultralåg och sänkningen är 60-25.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Inte har jag problem med vägbulor heller...

//Bimmerman
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Bimmermann: Har sett bilderna på din kärra och tycker att den är mäktig, men i mina ögon på gränsen till "för mycket"

Så jag håller fast vid att förespråka 30-15...
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
såg fett ut med 60-25 ta det klart frymast på en kryssare !!

Min gammla bil !
Länk
Mvh/ Daniel

Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser !!!!!!!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
grymmast menar jag så klart !!!
Bimmerman: Bilsteindämpare till E38 finns bara en sort, en kombination av sprint å sport. Så då e de avklarat :))

"Det finns 740 anledningar
att köra BMW" // Lazze
Hehe...jag tänkte på det oxå för när jag å Manuel pratade om dom när jag beställde så har jag för mig att vi sa både sprint o sport. Sa till revisorn hon skulle leta bland våra kvitton men har inte av sej än. Men nu vet jag iaf hur det ligger till.

//Bimmerman
Länk
te
46
texas
325 -89
skulle helt klart ha valt 60/25 men det är ju du som ska välja. Några saker du bör tänka på är kör du med fulllastad bil ofta och på dåliga vägar så är inte 60/25 att föredra kanske samt att man måste vara uppmärksam på att man inte kan ta sig framför överallt med för låg bil utan man måste ta det lugnt och varsamt :0) Ju mer du sänker desto mer sliter det på bussningar m.m dåligare väghållning om du inte byter till kortare dämpare också! Kör själv med 60/40 på en e36:a och man tar sig fram nästan överallt inga problem med vägbulor m.m men iof så är bilen aldrig fulllastad och sen har man ju inga barn eller fruga att skjutsa runt på :o)

Bmw 320 coupé -92 BBS RK 8*17" cd, ögonlock,cupspeglar, takvinge m.m FOR SALE!

M3 E36 grenrör FOR SALE!
Har kört fullastad ett par ggr och det har inte varit något problem. Men det är klart jag har satt på kortare och hårdare Bilsteindämpare oxå, men det tror jag Lazze har planer på oxå om jag inte har fel.

//Bimmerman
Länk
Bimmer7er
Svarar på min egen tråd.
Nu är det sänkt och klart. Det blev H&R sänkningssats 50-35mm + Bilstein sport/sprint dämpare.
Nöjdhetsfaktor: 10

Rekommenderar ovanstående för er som går i sänkartankar till E38 :)

/// Bimmer7er
(F.D Lazze)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.