AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.380

Har idag beställt silverringar till min E46:a

Sida 1 av 2
Tja!

Har idag äntligen fått igång mitt PayPal-konto och kunnat föra över pengarna till firman i USA som tillverkat dessa snygga ringar som återfinns i bla 330 och M3:an.
Hoppas nu bara att leveransen inte tar alltför lång tid nu.

/Dominik
Dominik: har du nån länk till deras hemsida?
hur jobbigt e de o montera dom?
pris?

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Det är bara att ta loss instrumenthuset( hålls på plats av två skruvar) och montera in dem . Skall enligt dem ej behövas någon limning eller liknande .
Priset var 49$ + 16$ för frakt med UPS, allt som allt kring 550:- Tycker att det inte är alltför dyrt då den stylistiska effekten av att ha dessa monterade är mycket trevlig.
Företagets hemsida: www.fiberdesign.biz
Tyvärr har de ännu inte hunnit lägga ut dessa ringar på hemsidan men gå annars in på www.E46fanatics.com och sök på 'silver ring gauges' så får du svar på alla dina frågor.
För att betala för produkten måste du skaffa så kallat PayPal-konto via vilket du säkert kan göra övarföringar via internet.

MVH
/Dominik
cdabox
va jobbigt att man måste använda klister för att få dit dem....annars riktigt snygga
cdabox: läs dominiks inlägg, ska inte behövas klister!

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
cdabox
nej men jag läste alla inlägg på E46 fanatics, o där behövdes det klister tydligen, visserligen har jag aldrig anklagat jänkare för att vara bra men ändå =)....Men var köper man dem då ?
cdabox
köp inte ringarna, det är buggar på dem...det är nån liten "nub" på dem som gör att det inte är allt för snyggt, kolla bilderna på E46fanatics....så måste man klistra oxo även fast det står att det skall vara pressure tight
IgorP
vadå buggar ??? vilken bild har du kollat på?
IgorP
Dominik...
va sa han till dig på fiberdezign ? Har han dom redo för leverans? Skickade han bilder till dig och anvisningar om montering? Va fan priset är skumt... Det är inte samma han sa till mig över telefon.
45 US "ringarna" 26 US "express frakt" = totalt 71 us$
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Har monterat dessa i min bil, och man behöver använda lim för att de ska sitta kvar. Första skeppningen hade en liten utstående plastbit på de små ringarna men de som fått dessa kunda byta kostnadsfritt, själv så slipade jag ner och lackade. Som sagt det är 2 skruvar som håller själva instrumenthuset sedan lossar man 2 kablar på baksidan och sedan är det 4 skruvar som håller instrumenten som måsta tas loss för att kunna få in ringarna, obs glaset går ej att ta bort från instrumenthuset men det går att få igenom ringarna ändå.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
IgorP
"Robgus"

Köpte du dina från samma ställe ? om så hur lång tid tog det innan du fick dom ? Måste man ta bort ratten för att ta ut instrumenthuset eller går det ändå ? Du säger att glaset inte går att ta bort, skumt för att enligt E46fanatics.com "how to" sektionen finns det en beskrivning hur man byter ut mätartavlorna och där fick dom bort den. Har du bilder du kan maila mig ??? Nyfiken som fan :)
c_crister@hotmail.com
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
IgorP: Mina är köpta från www.fiberdesign.biz och det tog ca 7-10 dgr innan jag hade dem. Ratten behöver du inte ta bort. Angående instrument huset så föklarade jag nog lite otydligt. När du tagit ut hela huset så måste du ta isär själva kretskortet (där mätarna sitter) från plastdelen som håller glaset, när du då gjort det så kommer du åt att sätta dit silverringarna, du sätter dem allstå inte direkt på mätartavlorna utan de fästs i själva plastboxen. Förstår du? Har bara en halvskaplig bild på hur det ser ut när allt är monterat, tyvärr men lite reflexer pga ljuset. Länk

//Robban
BMW CS #4729
Länk
IgorP
när du betalade så förde du över pengarna över paypal? va fan skriver man in sin adress då ?
IgorP
Dominik :

har du fått dina?
har du bilder ?
Silver ringar vad är det för material...kromad plast?

mvh

PH
Mina ser kanon ut. Ha tyvärr inga bilder ännu men gå in på www.e46fanatics.com och använd sökfunktionen så hittar du säkert bilder på hur snyggt det ser ut.

/Dominik
IgorP
Dominik:
du förde över pengarna bara utan att behöva skriva någon adress eller något? Hur lång tid tog det?
När du skall skicka pengarna till fiberdesign måste du först ha ett aktivt PayPal-konto. Dörst då kan du betala för ringarna. Beloppet dras från ditt Visa- eller Mc-kort. Kommer ej ihåg PayPal-adressen till FiberDesign men denna får du om du mailar förfrågan till Herbrock Tan som driver firman. Ringarna fick jag efter ungefär 14 dagar.

/Dominik
IgorP
fixat.. jag har redan paypal konto och jag la in en order på 2 set :)
cdabox
om ni blir nöjda med resultat, nu skall tydligen en buggfix vara gjord =) så det är inga piggar längre.
IgorP
ringarna som skickas ut nu e av typ Gen 3 dom första som hade det felet va av Gen 1 det e en jäkla stor skilnad på dom... jag e jävligt nöjd med mina :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.