|
|
|
|---|---|
| Mitt batteri är ur laddat på min 325i e36, finns det nån risk för att nåt kan nollställa sig eller gå sönder förutom klockan o sterion.... | |
|
Bara ladda batteriet och koppla in igen, men försök att kolla upp varför det har laddat ur! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! |
|
| De är det som är det luriga?? har inte en enda aning hr det kan ha laddat ur!! den har juförsig vart avställd en månad pga vintern...men det borde inte ladda ur!! kan ju kanske vara slutsteget som dragit ström? | |
|
LuddeX: ett rätt inkopplat slutsteg drar ingen ström om de inte har remote signal, vilket de inte har om stereon inte e igång. Starta bilen och gå fram o mät med en multimeter på batteri polerna. ladd ström ska liggga runt 14-16 Volt. Om generatorn laddar som den ska får du fortsätta felsöka och mäta dig fram till om de finns någon ström förbrukare men tändningen av. Givetvis drar ju klocka osv minimalt med ström, vi pratar större strömförbrukare. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Hej! Hur gammalt är batteriet? Själv var jag bortrest en vecka och när jag sedan kom hem och skulle ha bilen var batteriet helt urladdat. Batteriet var med andra ord förbrukat. Normalt håller ett batteri i ca 5 år. Vill också tillägga att det inte är speciellt bra för styrenheten bla med taskig spänning och dålig "kräm" i batteriet. Mvh Håkan |
|
|
Håkan: menar du att det inte är bra att ha bilen strömlös, tex vid vinterförvaring? ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej igen! Nej, det menar jag inte. Det enda som händer är att du "nollar" styrenheten. När du sedan startar bilen "plockar" den in alla värden igen och lagrar dessa. Det jag menar är att elektoniken kan ta skada om den inte får rätt spänning. /Håkan |
|
| Skulle nog gissa på att det är slutsteget som har tömt batteriet, går alltid en vilosstöm i slutstegets nätdel oavstt om remotekabeln är strömlös. Jag har haft samma problem men när jag tog ur säkringen till slutsteget så blev det inte urladdat. | |
|
Då är inte steget friskt. Utan remotesignal switchas inte stegets nätdel in, förbrukningen är helt försumbar. Däremot en månads vila, kanske inte helt fulladdat eller friskt batteri, lite kyla samt bilens egenförbrukning kan ju räcka för att batteriet går ner sig. FP |
|
|
Precis som Folke säger.. Nätdelarna kan inte var igång utan remote signal. LuddeX: hur gick det? Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.