|
|
|
|---|---|
pravda1 |
Hej, Någon som kan nämna ett bra passande subbas system (utan större modifieringar)passande till orginal stereo-business CD till E39. Tack |
| Varför inte använda originaldelar? Läs mer på Länk | |
|
Jag har pulat in en låda som spelar i skidluckan (borttagen). Funkar över förväntan faktiskt, och med uppfällt armstöd blir det en uppskattad massage för baksätespassagerarna.-)) Kopplad via ett högst ordinärt steg med inbyggt lågpassfilter via hög till lågnivåomvandlare av eget snitt från bakre högtalarna. FP |
|
|
Folke Tog du signal från bakre högtalare. Spelar du bakre högtalare på samma signal. Tack |
|
|
Kane: Du måste ha DSP för att dessa högtalare skall låta bra. Jag monterade M5 hötgtalarna för ett år sedan och det finns nog billigare lösningar! Mvh, Steaman |
|
| -bmwkungen, kika bland mekartipsen efter tråden om lågnivåkonvertering, så ser du att folke har gjort minst en halv avhandling där om hur du går till väga för att plocka ut lågnivå, bara att göra som jag och buga och tacka så mycket:) nu gäller det bara att tomten kommer med slutsteg och bas, sen är det bara att värma upp lödkolven och stadga händerna:) | |
|
För närvarande tar jag signalen från bakhögtalarna (trots att jag även har fixat lågnivå ut från huvudenheten) via egenhändig lågnivåkonverter med ställbar utnivå. Så småningom skall nåt bättre in isf originalhögtalarna är det tänkt, subban är lite väl dominerande just nu. Men det provas och testas en hel del allt imellanåt, så vi får väl se. FP |
|
|
Orginalstereon är bra för stöldrisken och utseendet(? kan nog diskuteras!) men kan inte jämföras med en lös i din-storlek. Man slipper löda o annat mek, bara koppla in o köra! Finns nog både billigare och betydligt bättre lösningar hos bilstereobutikerna än bmw-orginal! |
|
|
Kan nog diskuteras. Jag vill inte ha glittrande tivoli och rörliga bilder i displayen osv, man tröttnar rätt snart. Effektsiffror säger inget om kvalitén på ljudet heller, och 99% av tiden sitter skivan i stereon och snurrar, alt. sköter RDS-radion mottagningen. Fjärrstyrningen i ratten fungerar utmärkt, liksom integreringen med GSM-telefonen. VAD exakt är bättre i en stereo i DIN-format i rimlig prisklass egentligen, jämfört med Philips/Blaupunkt/Becker som är tillverkarna av BMW:s prylar? FP |
|
|
nä snurrande tivoli är ingen höjdare o där förstår jag inte heller hur tillverkarna tänker. De flesta din-apparater från 2500:- o uppåt har betydlit bättre ljud än de orginalstereo apparater jag har lyssnat på iaf. I prisförhållande är de mycket bättre! Ljudmässigt o praktiskt då de redan har lågninvå bla. Vill man ha rattstyrning till den egenköpta stereon är det inga problem att fixa det heller men visst det är bekvämt med orginal. Inte meningen att ge någon kritik här hoppas jag ni förstår, bara lite tips från min synvinkel! För att återvända till orginalfrågan så finns ju det klassiska svaret med sub/förstärkare i reservhjulet alt färdiga subbas- tuber eller liknande! Att byta ut orginalhögtalarna och kanske driva dem med ett slutsteg är en annan lösning som garanterat skulle ge en klar förbättring och gott tryck! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.