|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag vet att det tjatas enormt om BMWs andrahandsvärde, hur mycket eller hur lite bilen är värd. Förhoppningsvis har de flesta användarna, vid det här laget, på denna sajt förstått att det är utbud och efterfrågan som bestämmer en bils andrahandsvärde. Alltjämt finns det en skara individer som tror att andrahandsvärdet ökar mycket när bilen utrustas med diverse 18" hjul, styling mmm och tror att de skall få igen pengarna när de väl säljer bilen. Sen finns det samtidigt individer som försöker skjuta andrahandsvärdet i sank med olika verklighetsfrämmande utspel. Var dessa har för uppsåt är svårt att förstå om de gillar BMW(avundsjuka??). Privatimporten gör att begnat priserna sjunker,men det beror inte på att dessa bilar är sämre än de sv-sålda, utan på att tillgången på exklusiva bilar ökat lavinartat. Finns det bara tusen köpare till tjugotusen fina 328:or, nog tusan sjunker priserna rejält på de övriga 19 tusen, eller hur? Jag föreslår att om någon har en fin E36:a till salu och inte vet vad de skall begära för den, så skriv bud eller högstbjudande istället. | |
Krister L |
Stoffe: Förstår inte riktigt inlägget. Ett diskussionsforum för värdering är väl till för de som öppet vill diskutera vädering? Om man inte är intresserad av att diskutera värdering så är det bara att låta bli att läsa "tjatet" på forumet :-) Krister |
|
Stoffe, Vet inte riktigt heller vad du är ute efter, är du intresserad av en E36:a eller??? Kolla in BMW Börsen, en mycket fin -92:a för 69000:- eller HÖGSTBJUDANDE... säljaren är jag... mvh /Daniel //Daniel |
|
|
Tja! Förstår vad du menar Stoffe. Tycker ibland att det finns väldigt overkliga priser på BmwBörsen men inte bara på E36an utan på andra också. Det är väldigt svårt att bestämma priser på begagnade bilar och just nu extra svårt eftersom det finns ett stort utbud. Jag tror att det är skicket som avgör priset mest, men också utrustning. Jag skulle gärna vilja ha en begagnad bil med riklig utrustning för då vet jag att det blir ngt lättare att sälja den i framtiden. Och till slut... Om priset är för högt eller om skicket dåligt så köper ju ingen. Har sett bilar på BmwBörsen som inte blivit sålda på ett ½år... Kom just på en annan sak som jag undrar över. Har sett många annonser på bilar där det t.ex har stått: Bmw 325 -93 o.s.v import 97 "1 ägare"...???????? Hur kan bilen ha en ägare om den importerades 97???? Kan man inte skriva 1 ägare i sverige 2 i tyskland? Vet att dem flesta skriver rätt men man blir väldigt fundersam ibland... Tack för ordet Mvh Tobias |
|
|
Hej. Ujujuj... har Ni sett annonsen på Alpina Bi-Turbon? Det är en norrman som vill ha 279.000:- NKr för den. Noteras bör att jag sett Bi-Turbon för under 100.000:- Länk till annonsen: Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper, du bör betänka att försäljningsskatten på nya bilar i Norge är på nivåer som skulle få oss att baxna... därav deras höga begagnatpriser. Håller med Stoffe om att marknaden är svårbedömd just nu. Många bilar som är nyimport till salu begriper jag inte kan vara så billiga. Ofta billigare än i Tyskland..visst kan man få rabatt på att köpa stora mängder, men ibland undrar jag vad det är för bilar. Momsfusk är vanligast skulle jag tro, kräver inte en massa arbete som omlack etc gör, Simon |
|
|
Hej ! Snacket om momsbedrägeri tror jag inte speciellt på längre eftersom myndigheterna har uppmärksammat detta. Talade med några bilhandlare och de köper dem inmomsade i Tyskland till ca 10 procent lägre moms än i Sverige och då behöver de inte momsa dem i Sverige heller. Som kund ska du alltid ställa frågan om den är momsad i Tyskland eller hemma i Sverige. Om du är riktigt fullifaan så begär att firman som naturligtvis skall ha f-skatt och organisations nummer skriver priset med ordalydelsen moms ingår i priset. Då har du gjort vad som är rimligt. Den domstol som då inte ger dej rätt skulle jag vilja se. Vill inte bilfirman ge dej dessa garantier och ordalydelser i kontraktet så skall du inte handla av dem så enkelt är det. Annars får du åka ner till Tyskland och köpa egen bil. Att priserna är låga beror på att vissa handlare har bra kontakter i Tyskland med bra rabatter och kan på det sättet pressa priserna till bra nivåer. Som privat person utan Tyska kunskaper är det bra mycket svårare att pruta. Känner du någon bra Tysk som är bilintresserad så är det en bra hjälp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.