|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har i ett tidigare inlägg skrivit om ovanligt högt däckbuller på min bil med dubbade sulor på. Har idag vart hos BMW i GBG och en mekaniker har kört bilen och han hade 3 teorier om "oljudet": 1. "Ovanligt" otur med däcken (Michelin M+S) som låter så pass mkt. 2. Fel på hjullager(bak). 3. Fel på bakaxeln. Tid för felsökning beställt nu på torsdag. Bilen i frågan, en 323IA-00 (E-46), svensksåld uttagen 9911 som har gått 7600 mil. Köpte den begagnad för drygt en månad sen. Min fråga lyder: Vill BMW Group ta på sig felet som en Goodwillsåtgärd om det nu visar sig att det är fel på hjullager eller bakaxeln? Jag har dessutom anmärkningar på kärva lås på båda dörrarna samt otäta rutor. Kan man begära goodwill på dessa fel efter 3 år? Tacksamt för all svar! Mvh DK | |
|
Ingen som har haft samma bekymmer som jag står för nu??? |
|
|
Är de bak axeln eller ett hjul lager är de sol klar goodwill. Bak axlar har ju blivit bytta på goodwill innan men de har mest varit på m-bilar som jag förstått det. Men de där med Goodwill varierar något fruktansvärt från verkstad till verkstad. Vissa vill ju lixom inte hjälpa en, och bryr sig inte ens om o göra en förfrågan till bmw fjollträsk. Lycka till. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Men släng på sommar däcken, blir den tyst då? Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
wendtan: Sommardäcken som jag fick med är så gott som totalt nedslitna. Därför vågar jag inte slänga på dom nu när det råder blixthalka och skit här på västkusten. Snöar faktiskt ute just nu.... Tack för dina tips. Jag får la tjata hål i huvut på kundmottagarn på verkstan imorgon. Återkommer med utfall imorgon efter besöket! Mvh DK |
|
Jim |
Hej ! |
Jim |
Hej! goodwill/frontstöd är något som varierar kraftigt, men det är en del faktorer som spelar in, är man första ägaren på bilen? trogen kund på verkstan? fullservad på BMW verkstad? är det ett känt fel som behöver rep? hur långt har bilen rullat? Mvh Jim |
|
Hej Jim och er alla som har svarat på detta inlägget: Har hämtat ut min bil idag och mer info finns på en ny tråd som jag lagt in med rubrik: "Billigare och bättre BMW-verkstad finns väl!?" Mvh DK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.