|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Man skulle vilja ha 325' över just nu...Lär inte bli allt för många tillfällen att köpa en sån här..... Länk | |
|
förutom en 2002 turbo och en alpinabaserad e24 är detta det fetaste i bilväg som finns..... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Nåja, även om ni hade 325' så är det nog inte säkert att ni skulle få köpa bilen. Jag vet minst 2 personer som har försökt köpa den för utsatt pris, men säljaren har i brist på "intresse" gjort sig oanträffbar och sedemera bägrat sälja bilen. Han har en till bil som det också har varit krångel med. Man kan undra varför han överhuvudtaget annonserar dem? Är det för att få ut sin firmas namn, eller? Jag fattar noll om denne man! |
|
|
För den oinvigde i denna fråga, vad får denna lilla skapelse att hoppa iväg till 325'? Tillverkad i få ex? |
|
|
CSL är "Leichtvarianten" (lättviktsvarianten) som var en homogliseringsversion för tävling av "vanliga" 3.0CSi. Ovanlig? Ja! Läcker? Mycket! Dyr? Ja! Kultbil? Fins få någorlunda moderna europeiska bilar som är så kultförklarade! Mvh |
|
|
Här finns lite info, men framförallt en hel del länkar som handlar om 3,0CSL: Länk Mvh |
|
| Varit till salu ganska länge dock. Postade länken i sommras. Är nog svårt att få såld verkar det som? | |
|
Har hört samma sak som Quintronix. De som är seriöst intresserade av att köpa bilen lyckas inte köpa den av säljaren till utsatt pris! Vill kanske bara visa att han har en CSL!? Mvh |
|
|
Gick lite snabbt när jag skrev det där! :o/ Quixotic2 skulle det ju stå! Mvh |
|
|
Jag blev erbjuden att köpa en 3.0 csl i någon röd nyans för 38' i mitten på åttiotalet. Rostiga framskärmar, men nya följde med. Bilen gick helt brutalt bra. Hade varit en bra investering verkar det som... Tyvärr fattades pengar och förstånd vid tillfället ;) Rasmus |
|
|
Finns en "Per" (minns ej efternamn) i Nordöstra skåne som bland annat har en Alpinweiss CSL. Så jävla läcker! Helt underbara bilar, bara att hoppas att man blir rik någon dag.... :) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Johan B: Hehe.. helt ok! :) Visst är det skumt? Det verkar ju lite dumt att skylta med bilen, just sådana här gamla klassiker är ju relativt eftertraktade hos samlare världen över. Mao. stöldbegärliga för banditer med kontakter... jag skulle iaf. inte annonsera min CSL om jag inte hade för avsikt att sälja den. Well.. nu slipper jag ju den problematiken, eftersom det fortfarande (trots att jag varit snäll sedan 1975 och önskat mig en varje jul) inte står någon CSL på gården.... ;) SpeedLover: Argh... vilken dudertabbe! Bara att hoppas att någon annan entusiast han få grepp om den och återställde den i originalskick. Hehe... skulle vara kul att se ett spoilerkit till CSL'en, vad skulle det liksom bestå av? ÄNNU mer jolar, ÄNNU djupare frontspoiler... hehe, fast det är klart, lite danmobilitydeko skulle väl alltid gå att tejpa på. :D :D :D |
|
|
Det verkar som om 3,0 serien är "poppis". Farsan hade en 3,0si. Det finns en rolig men san historia om den. Vi i familjen skulle åka till landet, farsan glider upp berdvid en "gubbe" med en Volvo 240 GLT, på den tiden var ju 130hk mycke i en Volvo så gubben indikerar att han vill tävla eftersom BMW och Audi var väldigt lika, snacka att gubben blev förvånad när han blev ifrån åkt av en BMW med en hel familj i och en fulllastad släpkärra. Den raka 6:a gjorde sitt jobb. Häpp Nisse |
|
| visserligen inte CSL men CSI var min forsta bil nar jag gick i gymnasiet. vi agde det med 3 andra grabbar och da (1987) var det en gammal skrotbil tyckte vi (1970 eller sa). Vi kopte den for 6000 och salde for 8000. Undrar vad den skulle ga pa idag? | |
|
Jag vet en CS i hyffsat skick till bra pengar om intresse finns. Ingen annons utan bara ett tips till min "brödrar" www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
JPM |
--quixotic2 Jag köpte mina 2 första bilar av Asplunds fast i Torestorp. Dom är ju tydligen Sveriges största privata BMW handlare, så beteendet med att vara oanträffbara ger bara dåligt rykte. Det är många som skippar BMW i Göteborg för att hellre åka ner till Borås/Torestorp då de har en bättre attityd och är väldigt kunnande. Visst har jag haft problem med dom, men vem har inte haft problem med bilförsäljare :-) Juan Pablo Montoya For President |
|
Vilken bil e9 och sajten till e9:an, fanns e9 i 2,6liters motor? eller är jag ute och seglar? Hajfenemodellen är den baserad på 02 modellen? |
|
|
Jaaa, vad skall man säga!! Målet är att någon gång ha en Csl parkerad i sitt garage, förutom själva ägandet så har bilen ifråga en sådan härlig historik. För att inte nämna att våran egen Ronnie P rattade en sådan framgångsrikt på banorna på 70-talet, samt många andra kända legendarer inom motorsporten. Bilen är ett stycke rullande 70-tals historia som är svår att slå, tänk er vad mycket roligare och hårigare det var inom motorsporten en gång i tiden!! Länk ; ) " Old Bimmers kick ass " |
|
| Det står en så schysst 3.0CSi i garaget på jobbet... Har lekt med tanken på att sätta en lapp på rutan om att jag byter den mot min M5:a... men då skulle väl tanten få spader om jag gjorde det *suck* Man skulle va singel... | |
|
Det står en så schysst 3.0CSi i garaget på jobbet... Har lekt med tanken på att sätta en lapp på rutan om att jag byter den mot min M5:a... men då skulle väl tanten få spader om jag gjorde det *suck* Man skulle va singel... |
|
| För CSL fantaster så rekommenderas ett besök på BMW CS's årsträff på Ring Knutstorp i Augusti. Nästa år så kommer det att finnas iaf en CSL där (i full skrud :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.