|
|
|
|---|---|
|
Tjenna alla bmw-åkare(och alla andra oxå för den delen) Jag har ett litet problem. Jag tycker inte att motorn blit tilräckligt varm. Temp-mätaren går inte upp på halv som den brukade göra när det var varmare, den går ungefär upp till en fjärde del. I med detta så blir det inte riktigt varmt i bilen. Vad kan vara problemet.. Jag trode först att det hade fryst i kylaren, men det ska klara -28grader. Tacksam för svar.. | |
skucku |
Byt termosta eller lägg för typ halva kylaren med en pappskiva(volvo-trick). //David |
|
Börja med att kolla termostaten. Om den inte stänger ordentligt så får man inte upp tempen ordentligt. Micke |
|
| Finns det någon bra beskrivning någonstans där man kan se var termostaten är och hur man gör för att byta ut den? | |
|
har också fått samma problem nu när det blivit lite kallt. /erik |
|
|
Hej allesammans.. jag har beställt en termostat så jag får den imorn å ska då stoppa i den :) får se hur de går. undra om man behöver demontera mycke innan man får bort den.. ----- King of the road |
|
|
Många har detta problem på vintern. Kan det vara så att importare inte är gjorda för detta klimat och att man måste byta termostat på dessa. Att dom tex har en annan termostat i Tyskland??? Min skrothög: Länk |
|
|
Sök på termostat byte e36. har beskrivits här för hur man går tillväga. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Tjena alla bmw åkare :) Jag ville bara säga att igår så bytte jag termostat på min 325ic (E36) och det enda jag behövde att demontera var en rund stor plats sak som satt fast runt poppelbladet för att lättare komma åt termostaten. Efter jag hade gjort det så fanns det fyra skruvar en Tolva och tre tior två satt så man såg dom och den andra två under skyddet på termostaten. För mig gick det skit snabbt att byta fast jag hade aldrig gjort det för ( min första gång) men jag fick ett litet problem på vägen så jag fick hålla på i 8 timma jävla timmar. (ursäkta språket) det som hände var att jag tappade en skruv i själva proppelbladetes skydd så jag fick demontera hela proppelbladet. så SE TILL ATT INTE TAPPA NÅGRA SKRUVAR. Efter jag hade gjort det så fick jag inte vattnet att gå runt så, jag antåg att manmåste lufta sysstem på något sätt, Och så var det. Det finns en liten skruv som står luftentagen på och sitter bredvid där man fyller på vatten till kylaren. den ska man skruva bort och fälla i vatten i kylaren. Efter att jag gjorde det så kom det inte värme i själva coupen och det läste vi genom ett enkla gass trycktningare på pedalen, det gör att själva vatten pumpen går snabbre. så det enda jag har att säta er lycka till och se till att inte tappa några skruvar plus lufta systemet grabbbar. ha det bra tack. |
|
|
>>>> wendtan <<< hej jag sökte på "termostat byte e36" men hittade inget, hittade dock till e34 o e39 o m5 men inte e36. Tacksam om du skickar en länk om du vet var det är.. Jag vill ha beskrivning om vart termostaten sitter och vad man behöver göra ock så vidare.. Tacksam för svar... |
|
|
Rebbas: varsogod :) Länk Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Länk En gissning från min sida vad det gäller termostatproblem nu när det är kallt, är att man har för lite glykol i kylarvattnet vilket medför att termostaten fryser fast.. någon som kan bekräfta? |
|
|
>>>> meck <<<< Jag har kollat glykolen och den klarar till -28 grader men tack iallafall... |
|
|
Rebbas: har du bytt termostat enligt tråden ovan än? Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
>>>> wendtan <<<< Inte än.. Det e så kallt ute... Har inget garage att stå i.. ska försöka fixa till helgen.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.