AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
572

PDC = krångel?

Frågan är ställd ett antal ggr tidigare jag vet, men ställer den igen för att kolla om någon fått "mer kött på benen". Mitt problem är att när jag lägger i backen i kombination med fuktig väderlek eller efter tvätt så tjuter det konstant. Misstänker att det är dålig kontakt på någon givare. Frågan är om någon monterat bort givarna och hur gick man då tillväga smidigast? Kommer man åt dom om man petar bort listen? Eller krävs större ingrepp?
Slutligen: Stockholm i december är varannan dag + grader varannan dag - grader, i princip är det konstant fuktigt vilket inte gör aken bättre.
Högtrycks tvätt dödar lätt givarna , rengör kontakterna prova, ohm mät och ev. byt ( ca 700:-/st E34)
Var/är dom (givarna) bökiga att komma åt?
Vet ej på E34 var det 20 sekunders jobb att dra bort listen
Har samma problem men varje gång jag skall lämna in bilen så fungerar det...

välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det samlas vatten på bakre delarna av bilen, speciellt när man kör i fuktig väderlek. När man lägger i backen rinner en del av det ned för sensorerna ned mot marken. Därför tjuter det. Prova lägg i backen, vänta 20 sekunder sen brukar pdcn funka somd en ska. Nu kan det iofs vara fel men efter diskoll på bmw av min pdc(noja) då de hittade noll så tänke jag till lite(ovanligt).
Asken
Tager två stycken öronproppar och beger mig ut till bilen vid första bästa tillfälle. Om det är så här (att lite fukt får det att balla ur) så tycker jag funktionen är kass och skulle hellre vara utan. Synd att den (PDC) inte lätt går att koppla ur precis som antispinnen el dyl.
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
Benke:

Om du har en touring så sitter högtalaren till pdc ovanför batteriet bakom den högra luckan.
Om du har orginalbaslåda bakom luckan får du lossa den först för att komma åt högtalaren.

Asken: Grattis till besiktningen. =))

Mvh Niklas

Länk
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
benke:
Det är enklast att lossa bakstöten om du ska göra kontroll på dina pdc-sensorer eller så koller du med en BMW-verkstad då dom ser via datorn vilken som är trasig.
Tyvärr är dom ganska dyra tror dom kostade ca 400kr st (inte säker).

Support Your Local Hells Angels Eastside
BMW V8: Nej, det är ingen touring. Men tackar alla för tips.
**Benke
BMW V8/Niklas:
Surfade in på www.540Touring, och efter att ha sett dina bilder på en mycket läcker touring blir man ju sugen. Såg annars M5 som nästa steg i BMW-önskelistan.
mvh **Benke
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
här har du lite nyare bilder: Länk

mvh Niklas

Support Your Local Hells Angels Eastside
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.