|
|
|
|---|---|
|
Yttertermometern i min E36 compact har plötsligt blivit "krontokig". Kan vid start visa vilken temp som helst mellan +30 och -30 grader. Någon som stött på detta problem? Är det givaren? Kan man själv byta den? Var är den placerad? //L | |
|
Larson: den är monterad i höger luft kanal till broms kylning i front spoilern. De var den i min e36 coupe iaf. de låter som ett givarfel. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Sitter den inte i vänster luftkanal? I höger sitter väl sensorn till värmen i backspeglarna? Jag har iaf tappat min högra luftkanal och yttertempen fungerar utmärkt ändå. |
|
| Min yttertempdisplay är helt svart, om det överhuvudtaget finns någon.. det finns en knapp som det står "a-temp" eller likn på.. och klockan till höger om tempdisplayen fungerar ju.. enlighten me | |
|
Jo Hubbe, i vänster kylkanal till bromsarna sitter sensorn till yttertemperaturmätaren, i höger kylkanal sitter sensorn till eluppvärmda spolarmunstycken och backspeglar. Givetvis under förutsättning att bilen har den utrustningen från början! ;o) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.