AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
518

Problem med att snön fastnar under bakskärmarna

Jo
11
Joacim
318 IS -90
Är det någon fler än jag som har problem med att snön fastnar under bakskärmarna på E30, karossen.

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
japp... Har hur mycket som helst....

-----------------------
Min E30:
Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Samma problem här,bara och sparka bort slasken från trösklarna.
Det fastnar på E39 också...

/Micke
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Fastnar på min E36 med.
Det är nått som alla bilar får leva med bara att sparka loss det när det blir för mycke.

Gött att åka BMW
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
...änt de bra mä lit ljudisolering...
Renstark
Hmm, har samma problem men har ett till också..

Mina, vet inte vad man kallar dem men försänkningarna bakom skärmarna i bagageluckan, blir fulla med vatten så fort det är blött ute, nån som vet var vattnet läcker in?
Ma
116
Macduck
320i -89 4d
På mange e30, inkludert min, har punktsveisene til baklukens hengsler/vanger slitt seg løs og etterlatt seg et lite søtt rundt hull på 3-4mm i avløpskanalen rett bak disse festene under bakvinduet.
Jeg har tettet disse hullene, men fremdeles har jeg litt problemer med fukt i bagasjerommet.
Jeg har en teori om hva det kan komme av, men det er ALTFOR JÆVLIG KALDT å gjøre noe med det nå (ingen garasje!) :) Det er en slags dreneringsslange bak på begge sider som renner ut på sidene bak/under støtfangeren. Om denne slangen har løsnet fra huset sitt eller kanskje er tettet til og sprunget lekk - vil alt vann samle seg nederst i sidene i de dype utrommene. Spesielt ille må dette være for de med 325i hvor batteriet befinner seg der!!!

Får se om været tillater det så skal jeg ta ut teppet og kledselen og så fortelle dere hva jeg fant.
Men det er -10 så ikke hold pusten deres!! hehehe!

-

kjøpes: BBS RS1 16" 4/100. Komplett sett, men gjerne også enkel felger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.