|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hmm, trodde också BMW körde diesel utan turbo nuförtiden men så är det tydligen inte... Jens |
|
|
Det finns T i E46 320td =) _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! |
|
|
Går väl knappt att få en diesel "miljövänlig" utan turbo? Sen har jag hört att turbodiesel går jättefort för där e 400nm. (av en grabb på ~18 med pappas audi 2,5tdi eller 1,9 var det kanske, kommer ej ihåg.) Det var minsann inga problem att köra ifrån en 325. (Jag lät honom ha sin dröm ifred - tänkte att han nog aldrig skulle släppa gasen ifall jag kört ifrån honom) |
|
|
Själv skulle jag hellre köra en 320td än en 320Ci! Fast det "bara" 150hk (4000rpm) och 330Nm (2000 rpm) så klarar den av 0-100 km/h på 8,9s (9,1s) och (80-120 km/h på 4:e växeln) på 7,5s (320Ci = 0-100 km/h 8,2s (9,3s), 80-120 km/h på 4:e växeln på 8,6 s). När man kör den så känns det även en "knuff" helt orginal, så ni kan tänka er hur den blir om man leker lite med fläkten och pumpen =) _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! |
|
|
Jag är sugen på en 530d och leka lite med både fläkt och pump... har ju gjort det på min litegrann med kcr-box och 1.3 i laddtryck, men oj vad soppa det går då =) Diesel-räsern |
|
|
Har en 525d års modell 2001.Den har en turbo.Turbon hörs inte.Inte att du hör heller att detta är en diesel.Chippat till 198 hästkrafter och ett vrid på 410nm.Topphastighet klockad till 231km i timmen -harry- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.