|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har haft disskution med en kompis och säger att hans kompisar har turbo på sina m3!! är det så??? MvH Bmw 4-ever | |
|
Allså NEJ. M3 har ingen Turbo orginal på varken e30,e36,e46 Att sedan stressfläkt går o efterinstallera är en annan femma. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Är det Alpina modelen av 3 -serien som har turbo då??? Och vad heter den i alpina beteckning??? MvH bmw 4-ever |
|
|
Finns ingen Alpina 3-serie med turbo heller. Om dina kompisar har turbo på sina M3 så är det eftermonterat! Eller så driver de bara med dig... Jens |
|
|
ok då vet jag det!! är det bara 5 serie som har turbo??? Eftersom dom heter väl biturbo!!! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jepp, vissa Alpina "5:or" har turbo. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
peter: Däremot finns ingen Original BMW med turbo, sedan 745 E23. Dock ryktas det om att en E60 530 Biturbo är på väg om några år... |
|
|
Tack för alla svar!!! Det var snällt att ni svarade!! MvH Bmw 4-ever |
|
|
nofx16: Visst finns det nya BMW med turbo, du tror väl inte BMW använder N/A dieselmotorer......????? MVH Ingenjören |
|
|
Ingenjören, BMW's dieselmotorer finns som såväl N/A som turbo! Jens |
|
| bmws nyaste diselbilar har väl ingen turbo?? | |
|
NOFX! Så 2002turbo är ingen BMW? =) _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! |
|
|
Länk _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! |
|
|
Braxen: 2002:an kom ju tidigare än 745:an. Kalle skrev att ingen org BMW haft turbo sedan 745. Tror ingen här glömmer bort 2002 Turbo...;-) |
|
|
LazerEye: nej, det finns väl inga turbodieslar längre. Sista var väl 525tds -98? Så det var den sista originalturbon från BMW... Jens |
|
| Japp..-98 va den sista Tds-bilen....är så jäkla coolt att bmw kan få ut så mkt hk i en disel utan turbo...530d har ju 184hk utan turbo | |
| eh, det är väl duktigt med turbo i 530d... | |
|
Ingenjören: Du har så klart helt rätt. Jag har bara en tendens att glömma bort dieselbilarna ibland, då jag förmodligen aldrig kommer köpa en sådan själv.... Braxen och Programmer: Självklart har jag inte glömt 2002 turbo, men den är äldre än 745i. Således har BMW inte gjort någon BENSINMOTOR med turbo sedan 745i E23. Mvh Kalle |
|
|
Jonhny: Är väl ingen turbo i 530d? modellbeteckningen va ju fram till -98 "tds"..efter de står de ju bara "d"...då lär de ju inte vara turbo!? |
|
|
Jepp och i 320d, 330d, 520d, 525d, 730d, 740d, X5 3,0d! Har jag glömt någon turbodiesel? Lazereye, bara för att man har tagit bort T:et i beteckningen innebär det inte att man har tagit bort turboaggregatet. Mvh |
|
|
hade för mig att dom inte hade turbo,men man lär dig nå nytt varje dag..:) såg en 525d igår,hörde absoult inget turboljud så dom måste ha väldigt litet laddtryck i dom... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.