AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
425

Konstig automatlåda 735, E32

Skulle behöva lite hjälp här med min bil, en 735:a av 88 års modell. Har provat att söka bland inläggen men inte hittat något riktigt likadant.
De senaste dagarna har jag upplevt ett par problem med automatlådan. Ibland när den är kall så drar den väldigt dåligt då man skall iväg samt att jag vid ett par tillfällen har råkat ut för att man tappar driven i läge D. (Motorn bara varvar men drar ingenting) Om jag däremot går ner på trean så funkar det. Det verkar inte spela någon roll vilket körprogram jag väljer, den vill inte gå på 4:an. Däremot kan det fungera igen efter ett litet tag.
Har dessutom hört ett vinande ljud vid ett par tillfällen.
Kan någon tala om för mig var jag skall börja felsöka så vore jag tacksam.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Kolla oljenivå är det enda jag kommer på nu på rak arm, typiskt att vissa växlar ej går i när nivån är låg.
Ok, tack för tipset.
Jag har redan kollat nivån och den verkar ok. Har nu beställt tid för byte av olja och filter i lådan. Får se om det hjälper.
Paap Reeder
Hej!
Drabbades av liknande för ett par år sedan efter BMWCS- race på Barkarby.
Bytte olja två ggr på raken -- sedan aldrig återkommit. Inklusive två race på Tullinge.
MVH /// Paap Reeder
Bytte även sil. Kleggig var den.
Bilen blev som ny, alla missljud försvann och den drar jämt och fint på alla växlar nu. Skall köra 100 mil sedan byta olja igen.
Puh... såg framför mig en renovering av lådan á flera tusen kronor.
Dessutom var det förvånansvärt billiga delar måste jag säga. Packningar, filter, alla remmar till motorn (Passade på att beställa dessa också) för 540:- plus moms.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.