|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon har erfarenhet gällande den första SMG lådan till M3:an 97-99, tror jag att den fanns tillgänglig. Brukar den krångla på långmilare? Har testat den nya SMG lådan men är sugen på att köpa en 97 med gamla SMG. Synpunkter på detta?? | |
| Du kan bli besviken i jämnförelse. Så vitt jag vet är det inte "fel" på lådan så sätt. Det bästa vore nog att du provkör. Men i ren tillförlitlighet har jag inte hört något om rasade SMG lådor. | |
|
Hejsan "soler" Jag hade en fin m3a SMG från -97 innan jag köpte min m5a. Jag var supernöjd med den bilen och roligare bil har jag nog aldrig ägt. JAg körde en del bana med bilen b.l.a på Nurburgring i somras och trots att man bara är en småskalig amatör så passade lådan superbra tycker jag. Jag var lite skeptisk till SMG lådan innan jag provkörde den. Jag kände dirrekt att denna bil skulle jag ha. Roligare bil med så mycket racingkänsla som SMG,n bjuder på finns inte i den prisklassen tycker jag. Det har varit lite strul med vissa växellådor har jag hört(Inte min). Det sitter tydligen elektromagneter som styr kuggarna i lådan som kan strula lite. Om du vill ha lite mer info så kan du maila till mig så kan jag berätta mer. Provkör en M3 med SMG o känn efter . lyssna inte på vad andra bubblar om. Många som trackar ner på lådan har inte ens provkört SMG.1 Mvh Anders M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Hej Soler, Jag kan inte annat än instämma med föregående talare (Anders). Jag hade en M3 3.2 manuell innan jag bytte till en med SMG. Jag skulle aldrig gå tillbaka till en manuell igen. Tycker att denna låda lämpar sig för alla miljöer. Grymt skönt att ibland kunna kasta i helautomatläget, tex när det ringer på telefon. Observera dock att man bör provköra den en längre sträcka. Man kan lätt få en felaktig uppfattning om lådan innan man fått grepp på hur den fungerar. / Patrik - Som har en SMG-bil som ev ska säljas |
|
|
Håller med ovanstående... Verkar som alla som klagar på SMG´n inte har haft någon själva.. Min nästa M3´a kommer definitvt att vara en med SMG.. //Jemej |
|
|
Min polare har en M3 -98 SMG gått 7000mil och visste det är smidigt och funkar bra MEN den e LÅNGSAM !!! Du växlar snabbare med en manuell garanterat ! Detta är ju min uppfattning...=) ----------------------------- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
| Tack alla för inläggen. Lite sen med att tacka, men bättre sent än aldrig eller?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.